Czy probiotyki wpływają na odchdudzanie? (Fakty)

0

probiotyki na odchudzanie

Bakterie probiotyczne stały się ostatnio bardzo modne. Swoją sławę zawdzięczają właściwościom poprawiającym nasze zdrowie.

Coraz częściej są składnikami jogurtów naturalnych i suplementów diety. Czy stosując je regularnie jesteśmy w stanie schudnąć?

Jak pokazują badania probiotyki mają wpływ nie tylko na procesy trawienne i odpornościowe. Pomagają też szybciej spalić tkankę tłuszczową i pomagają w zrzucaniu zbędnych kilogramów.

Czym są bakterie probiotyczne?

czym są bakterie probiotyczneProbiotyki to inaczej dobre bakterie znajdujące się w jelitach. Wspomagają działanie układu pokarmowego, serca i zwiększają odporność przed chorobami. Ujmując to w prostych słowach: dostarczając odpowiednią ilość probiotyków tworzy się bariera ochronna, dzięki czemu trudniej jest przedostać się złym wirusom i bakteriom do naszego organizmu.

W Twoim układzie pokarmowym znajdują się miliony przeróżnych bakterii probiotycznych (zarówno tych dobrych, jak i złych). Te przyjazne oprócz tworzenia bariery ochronnej wytwarzają samoczynnie wiele ważnych składników potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu m.in. witaminę K oraz witamin z grupy B.

Kiedy równowaga bakterii probiotycznych w naszych jelitach jest zaburzona to możesz mieć częstsze biegunki, zaparcia i doświadczać dolegliwości związanych z trawieniem. Dlatego probiotyki są coraz częściej zalecane przed dietetyków i lekarzy w codziennej diecie.

Probiotyki na odchudzanie

Wpływ bakterii probiotycznych na nasze zdrowie został już poparty wieloma badaniami klinicznymi. Ale czy ich stosowanie pomaga w odchudzaniu?

Wielu specjalistów i lekarzy jest zgodnych, że probiotyki pomagają schudnąć z twarzy, ud i pozbyć się otyłości brzusznej – na którą cierpi coraz więcej osób. Badania przeprowadzone zarówno na ludziach, jak i na zwierzętach pokazują, że ludzie mają różne bakterie jelitowe. (1)

Osoby z otyłością brzuszną mają więcej złych bakterii powodujących nadwagę. Z kolei w jelitach osób o normalnej wadze dominuje więcej “dobrych bakterii”.

Ciekawe wnioski wyciągnięto z badania przeprowadzonego na myszach. Okazało się, że gdy przeszczepiono jelita otyłych myszy do ciała chudych myszy, to te drugie zaczęły tyć. (2)

Powszechnie uważa się, że bakterie probiotyczne hamują wchłanianie tłuszczu z diety co sprzyja odchudzaniu. Probiotyki pomagają uwolnić hormon sytości (GLP-1) przy jednoczesnym zwiększeniu białka i zmniejszeniu ilości magazynowanego tłuszczu w ciele.

Które bakterie probiotyczne mają realny wpływ na utratę wagi?

probiotyki na redukcję wagi

W przewodzie pokarmowym dorosłego człowieka znajduje się ponad 500 rodzajów bakterii probiotycznych z różnych szczepów. (3) Należą do nich bakterie, które mają wpływ na odchudzanie, jak i bakterie, które mogą przyczyniać się do powstawania nadwagi.

Aby omówić działanie wszystkich bakterii probiotycznych musiałabym napisać książkę na 1000 stron. Dlatego też skupie się na działaniu kilku bakterii, na których zostały przeprowadzone badania i których działanie okazało się sukcesem.

Spośród wszystkich badań przeprowadzonych do tej pory bakterie Lacobacillus gasseri wykazują najskuteczniejszy wpływ na proces zrzucania wagi.

Jedno z badań przeprowadzonych na ponad 200 osobach z otyłością brzuszną wykazało, że przyjmowanie bakterii Lacobacillus gasseri na przestrzeni 12 tygodni pomogło zmniejszyć masę ciała, rozmiar talii i obwód bioder. U badanych średnia ilość tłuszczu na brzuchu zmniejszyła się o 8,5%. (4)

Z kolei inne badanie pokazało, że przyjmowanie bakterii Lactobacillus fermentum i Lacobacillus amylovoru przez 6 tygodni zmniejszyło ilość tkanki tłuszczowej u badanych o 4%. (5)

W świetle badań naukowych bakteria Lactobacillus rhamonosus również wykazuje działanie odchudzające. Naukowcy z Uniwersytetu w Quebec w Kanadzie przeprowadzili badanie na 125 kobietach i mężczyznach.

Uczestnicy badania mieli za zadanie przejść na 12 tygodniową dietę odchudzającą, w której znajdowały się bakterie probiotyczne Lactobacillus rhamonosus. W efekcie osoby stosujące probiotyki traciły wagę dwa razy szybciej niż osoby, które nie wprowadziły w diecie bakterii probiotycznych.

Wniosek płynący z badań nad bakteriami probiotycznymi

Ogólne badania dowodzą, że bakterie probiotyczne mają duży wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale też na zmniejszenie tkanki tłuszczowej w naszym organizmie.

Niektórzy dietetycy sugerują, żeby skupić się nie tylko na probiotykach, ale też na prebiotykach będących pożywką dla bakterii probiotycznych.

Prebiotyki są naturalnymi składnikami diety pobudzającymi rozwój flory jelitowej. Dobrym źródłem prebiotyków są niektóre rośliny (np. czosnek, cebula, cykoria) i płatki owsiane.

Źródło bakterii probiotycznych

Naturalne probiotyki znajdziesz w wielu produktach, które kupisz od ręki niemal w każdym sklepie. Dużą zawartość bakterii Lacobacillus znajdziesz m.in. w:

  • Jogurcie naturalnym
  • Kefirze
  • Kiszonkach (kapusta i ogórki)
  • Oliwkach
  • Kwasie chlebowym
  • Occie jabłkowym
  • Zakwasie z czerwonych buraków

Suplementy probiotyczne na odchudzanie

suplementy probiotyczne

W sklepach z ekologiczną żywnością coraz częściej możemy natknąć się na tabletki odchudzające bazujące na działaniu bakterii probiotycznych.

Wiele suplementów dostępnych na polskim rynku posiada w swoim składzie bakterie Lactobacillus i Bifidobacterium.

Jeśli w Twojej diecie nie dostarczasz odpowiedniej ilości probiotyków to sięgnięcie po taki suplement będzie dobrym wyborem, aby zrównoważyć ilość dobrych bakterii w jelitach.

Jak wybrać odpowiedni suplement bazujący na działaniu probiotycznym?

Od siebie mogę polecić Probiox Plus, który jest suplementem przyspieszającym proces odchudzania. W jego składzie znajdziesz m.in. Bacillus coagulans, które normalizują florę bakteryjną układu pokarmowego i pomagają usprawnić procesy metaboliczne.

W składzie znajdziesz też błonnik prebiotyczny bazujący na korzeniu cykorii i nasion kozieradki pospolitej, który wzmocni Twój organizm przed chorobami i usprawni procesy trawienne.

Aby dowiedzieć się więcej na temat działania Probiox Plus kliknij w ten link.

Czy probiotyki załatwią za nas wszystko?

Oczywiście, że nie. Każdy kto próbuje schudnąć lub zwalczyć cellulit doskonale wie, że to nie jest takie proste. Na początku warto zbudować silną motywację do odchudzania, a dopiero później przejść do działania.

Budowanie atrakcyjnej sylwetki jednym może zająć mniej czasu, a innym trochę dłużej. Wszystko zależy od naszych uwarunkowań genetycznych i stylu życia. Są osoby, które mają szybszą przemianę materii, dzięki czemu nie magazynują dużej ilości tkanki tłuszczowej w ciele.

Do tego dochodzą też nawyki żywieniowe i aktywność fizyczna. Ale o tym chyba nie muszę przypominać, bo każdy z nas o tym wie. Jednak pomimo tego, że to wiemy to nic z tym nie robimy. Nasze nawyki kultywujemy od wielu lat jedząc syte posiłki i ignorując aktywność fizyczną. A to jest wielki błąd!

Suplementy pomagają przyspieszyć proces odchudzania nawet o kilkanaście procent. Jednak, jeśli sami nie zaczniemy działać w tym kierunku to tkanka tłuszczowa samoistnie nie zniknie. W każdej dziedzinie życia trzeba poświęcić minimum wysiłku, aby to zaprocentowało w przyszłości.

Podsumowując: badania nad działaniem probiotyków cały czas trwają. Jednak już teraz można stwierdzić, że probiotyki pomagają wzmocnić osłabiony organizm i przyspieszają proces odchudzania. Jeśli masz możliwość jedzenia naturalnych probiotyków to polecam robić to jak najczęściej.

Tradycyjnie zapraszam do komentowania i opisywania, czy korzystałaś już z probiotyków w odchudzaniu i jakie przyniosły efekty. Zostaw komentarz i podziel się nim z innymi!

Oceń

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here