Płatki owsiane i ich wpływ na odchudzanie

0

Czy płatki owsiane to produkt, który wspomaga odchudzanie i ma realny wpływ na zmniejszenie masy ciała?

Na stronach internetowych i forach ludzie często opisują swoje doświadczenia o niezwykłym działaniu płatków owsianych w kontekście odchudzania. Czy jedna porcja owsianki w ciągu dnia wystarczy, aby już po miesiącu schudnąć kilka kilogramów?

Przyjrzyjmy się temu tematowi bliżej.

Czym jest owies?

płatki owsiane na odchudzanie

Owsianka najczęściej kojarzy nam się z daniem, które przyrządzamy na pierwsze śniadanie. Jednak najpierw warto wyjaśnić źródło pochodzenia. Owies jest rodzajem rośliny, który w stanie dzikim rośnie w okolicach morza Śródziemnego i w Azji. Jest też uprawiany w Polsce w formie chwastów.

Istnieją różne odmiany owsu, lecz najpopularniejsze z nich to owies głuchy i zwyczajny. Owies jest popularnym źródłem pożywienia dla ludzi z różnych regionów świata. Najciekawsze jest jednak to, że produkty spożywcze bogate w owies są spożywane kilkukrotnie razy rzadziej niż np. w Stanach Zjednoczonych.

Właściwości owsianki

Jedzenie płatków owsianych ma dużo właściwości zdrowotnych, które pomagają w walce z różnymi dolegliwościami:

  • Płatki owsiane obniżają ciśnienie krwi.
  • Wpływają na lepszą prace układu krwionośnego i serca.
  • Poprawiają wytrzymałość i wydolność. Po płatki owsiane często sięgają sportowcy, którzy chcą osiągać lepsze rezultaty w swoich dziedzinach.
  • Obniżają poziom cholesterolu, dzięki wysokiej zawartości rozpuszczalnego błonnika oraz beta-glukanu.
  • Usprawniają metabolizm i trawienie
  • Są doskonałe dla cukrzyków, ponieważ zawierają fruktany, które wpływają na gospodarkę lipidową organizmu.
  • I co najciekawsze sprzyjają zrzucaniu wagi.

Płatki owsiane na odchudzanie

owsianka na śniadanie

Czy płatki owsiane rzeczywiście działają na odchudzanie? Czy istnieją jakieś dowody na to, że jedząc je codziennie uda nam się zrzucić zbędne kilogramy?

To co czyni płatki owsiane niezwykłym produktem spożywczym to wysoka zawartość błonnika rozpuszczalnego. Błonnik to pozostałość po komórkach roślinnych, które nie ulegają trawieniu w przewodzie pokarmowym człowieka. Doskonale wiedzą o tym koncerny farmaceutyczne, dlatego błonnik jest nieodłącznym składnikiem suplementów wspomagających odchudzanie.

Dostarczając dużą ilość błonnika do swojego organizmu odczuwasz sytość. Dzięki temu masz mniejszą ochotę na jedzenie. Błonnik to jeden z najważniejszych składników, szczególnie dla osób, które mają nieodpartą chęć sięgnięcia po coś słodkiego (np. ciastka lub batonika).

Jedząc płatki owsiane codziennie rano na śniadanie sprawisz, że przez następne kilka godzin będziesz najedzona i nie będziesz odczuwała pokusy na jedzenie.

Zostały nawet przeprowadzone serie badań nad wpływem płatków owsianych na odchudzanie. Okazało się, że osoby, które jadły owsiankę codziennie rano szybciej zrzucały wagę, niż osoby, które wychodziły z domu bez śniadania.

W przypadku zjedzenia płatków owsianych o zawartości 250 kalorii stwierdzono, że badani nie odczuwali potrzeby jedzenia przez kolejne 4 godziny.

To świetny składnik dla wszystkich osób, które chcą wprowadzić zbilansowaną dietę i czuć się lepiej każdego dnia.

Jak przygotować płatki owsiane?

Owsiankę najlepiej jeść na śniadanie. Jej przygotowanie wcale nie jest trudne i nie trzeba wkładać w to dużego nakładu pracy, tak jak w przypadku przygotowania innych posiłków.

W 100 gramach zwykłych płatków owsianych górskich znajduje się około 360-380 kalorii. Płatki owsiane możemy przygotować w wodzie lub na mleku.

Opis przygotowania owsianki

  1. Zalewamy płatki owsiane ciepłą wodą i zostawiamy na noc. Rano wrzucamy je do wody do garnka i podgrzewamy. Po kilku minutach będą gotowe do spożycia.
  2. Jeżeli zdecydujemy się zrobić płatki na mleku to podgrzewamy je do temperatury wrzenia. Dodajemy szczyptę soli dla lepszego smaku. Następnie wrzucamy owsiankę do garnka i czekamy, aż zacznie gęstnieć. Po chwili będzie gotowa do spożycia.
Uwaga. Niektóre osoby nie powinny spożywać mleka, ponieważ zawiera ono laktozę, która jest cukrem składającym się z glukozy i galaktozy. Szacuje się, że około 25% polaków może mieć nietolerancję laktozy, która objawia się bólem brzucha, biegunkami oraz wzdęciami.

Przed regularnym spożywaniem mleka należy upewnić się, czy nie jesteś na nie uczulona. W tym celu wykonuje się specjalistyczne badania na nietolerancję laktozy.

Do płatków owsianych możesz dodać także swoje ulubione owoce; truskawki, banany, czy jabłka. Testuj i sprawdzaj co najlepiej Ci smakuje, aż wypracujesz swoje ulubione danie z płatkami owsianymi.

Zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi doświadczeniami dotyczącymi wpływu płatków owsianych na odchudzanie.

Wyszukiwane frazy

  • płatki owsiane na mleku na odchudzanie
  • czy owsianka wspomaga odchudzanie
  • wpływ płatków owsianych na zdrowie
Płatki owsiane i ich wpływ na odchudzanie
Oceń

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here