5 prostych sposobów jak zmniejszyć apetyt na słodycze

0

Czy myślałaś kiedykolwiek nad tym jak zmniejszyć apetyt na słodycze? Możliwe że ciągłe podjadanie słodkości zdarza się nie tylko w dzień, ale również w nocy.

W takim przypadku pierwszą myślą, jaka przychodzi nam do głowy jest to, że należy ograniczyć jedzenie słodyczy do minimum. Nie jest to wcale łatwe i wielu z nas nie wyobraża sobie bez nich życia.

Jak zmniejszyć apetyt na słodycze w prostych krokach

Każdego roku robimy postanowienia, w których deklarujemy, że będziemy jeść mniej, częściej biegać lub regularnie uczęszczać do klubu fitness.

Jednak gdy przychodzi czas na działanie to nie potrafimy ruszyć z miejsca. To sprawia, że nie jesteśmy w stanie zrzucić dodatkowych kilogramów.

Podobnie jest z podjadaniem słodyczy. Chcemy jeść mniej i pozbyć się wilczego głodu, ale odczuwamy cały czas nagłą potrzebę jedzenia. W jaki sposób rozwiązać ten problem raz na zawsze?

Okazuje się, że istnieją całkiem sprytne sposoby, dzięki którym jesteś w stanie zahamować apetyt.

1. Zastąp słodycze świeżymi owocami

jedzenie owoców pomaga zmniejszyć apetyt

Wyobraź sobie, że zamiast faszerować się słodyczami jesz pyszne, zdrowe owoce, które są bogate w witaminy i antyoksydanty. Jednak podstawowe pytanie brzmi: czy jedzenie ich codziennie sprawi, że zaczniesz jeść mniej?

Niektóre owoce zawierają składniki, które zmniejszają uczucie łaknienia na jedzenie. Dla przykładu weźmy zwykłe jabłko, które zawiera dużą ilość błonnika odpowiedzialnego za uczucie sytości.

Zjedzenie tego owocu w ciągu dnia sprawi, że zaczniesz odczuwać mniejsze łaknienie na zjedzenie słodyczy.

Do naszego menu powinniśmy dostarczyć także owoce, które zawierają w sobie dużo wody. Do takich owoców należy arbuz, który w 92% składa się z wody. Zawiera też magnez i potas. Te składniki poprawiają libido i wpływają na prawidłową pracę serca.

Inne owoce zmniejszające apetyt na słodycze:

  • Ananas – zawiera bromelinę, która wspomaga działanie układ trawiennego. Ponadto doskonale działa na zwalczanie cellulitu na udach.
  • Grejpfrut – To doskonałe źródło witaminy C. Grejpfrut ma niski indeks glikemiczny, dzięki czemu idealnie nadaje się dla osób, które chcą zmniejszyć uczucie głodu.
  • Figa – w niektórych dziedzinach medycyny owoc figi stosuje się do walki z cukrzycą. Jest też wykorzystywany w suplementach na odchudzanie, dzięki zmniejszonemu wchłanianiu tłuszczu do organizmu.

2. Unikaj napojów słodzonych

napoje słodzone

Gdy idziesz do restauracji lub baru to niemal w każdym z nich znajdziesz bogatą ofertę napojów słodzonych. Problem w tym, że tego typu specyfiki tylko chwilowo zaspokajają nasz apetyt. Później następuje spadek cukru we krwi przez co trudno oprzeć się pokusie sięgnięcia po coś słodkiego.

Unikanie picia napojów gazowanych i słodzonych nie tylko sprawi, że zmniejszysz apetyt na jedzenie, ale również obniżysz poziom cholesterolu we krwi.

Zamiast napojów słodzonych lepiej wypić zwykłą wodę lub sok ze świeżo wyciśniętych owoców. W tym celu możesz użyć sokowirówki lub blendera.

Trik do zastosowania

Wypicie szklanki wody przed każdym posiłkiem sprawi, że zjesz znacznie mniej.

3. Zjedz pożywne śniadanie

jedzenie pożywnego śniadania hamuje apetyt

Czy zdarzyło Ci się wyjść z domu bez śniadania? Jeśli tak to jak najszybciej pozbądź się tego szkodliwego nawyku!

Najnowsze badania pokazują, że osoby, które nie jedzą śniadania częściej cierpią na problemy z otyłością niż osoby, które regularnie jedzą poranny posiłek.

Śniadanie powinno obfitować w dużą ilość błonnika, dzięki któremu zmniejszymy uczucie łaknienia w ciągu następnych kilku godzin.

Najlepszą opcją na wartościowe śniadanie jest zjedzenie płatków owsianych. Oprócz tego, że zawierają dużą ilość błonnika to są świetnym źródłem witaminy z grupy B, magnezu, fosforu oraz manganu.

Do płatków owsianych możesz dodać owoce np. truskawki lub banany, aby śniadanie było smaczniejsze.

4. Unikaj drastycznego ścinania kalorii

jak zmniejszyć apetyt na słodycze

Diety mają to do siebie, że działają, ale tylko przez krótki okres czasu. Gdy zaczniesz drastycznie ścinać kalorie lub robić głodówki to faktycznie schudniesz kilka kilogramów w krótkim czasie.

Jednak później może wystąpić efekt jojo, w którym Twój organizm zacznie domagać się większej ilości kalorii niż przed wprowadzeniem diety. To sprawi, że zaczniesz przybierać na wadze.

Najlepszą możliwą opcją jest zastosowanie metody małych kroków, która polega na drobnych modyfikacjach żywieniowych. W tym celu:

  • Do swojej diety dodaj więcej warzyw, owoców i stosuj je jako zamiennik dla słodyczy.
  • Jedz produkty spożywcze zawierające dużo błonnika; płatki owsiane, otręby owsiane, fasola, brązowy ryż.
  • Ogranicz jedzenie fast foodów oraz dań wysokokalorycznych. W tym celu najlepiej gotować w domu niż stołować się na mieście.

5. Wspomagaj się suplementami zmniejszającymi apetyt na słodycze

suplementy wspomagające odchudzanie

Dla osób, które ciągle odczuwają napady wilczego głodu i zastanawiają się jak zmniejszyć apetyt na słodycze dobrym rozwiązaniem będą tabletki hamujące apetyt.

Pomimo wprowadzenia diety nadal możemy odczuwać głód. Może to być spowodowane genetyką, niewłaściwym stylem życia oraz złymi nawykami żywieniowymi.

Dobre suplementy na zmniejszenie apetytu mają to do siebie, że zawierają takie składniki, których Twój organizm potrzebuje np. błonnik.

Świetnym suplementem wspomagającym odchudzanie jest African Mango 900, który zawiera wyciąg z afrykańskiego mango.

Jest to składnik, który według najnowszych badań pomaga odczuwać sytość przez dłuższy okres czasu. Regularne stosowanie afrykańskiego mango pomoże Ci zmniejszyć ilość spożywanych kalorii i schudnąć kilka kilogramów w krótszym czasie.

Aby dowiedzieć się więcej kliknij w poniższy przycisk:

Przeczytaj o African Mango 900

Czy należy całkowicie zrezygnować ze słodyczy, żeby schudnąć?

Oczywiście, że nie trzeba całkowicie zrezygnować ze słodyczy. Wystarczy jedynie ograniczyć ich spożywanie.

Najgorsze jest kompulsywne objadanie się, które polega na tym, że jemy bez opamiętania. To właśnie wtedy następuje przyrost masy ciała i co za tym idzie pojawiają się różne dolegliwości zdrowotne.

Zwracanie większej uwagi na to co jemy na pewno pomoże nam w procesie odchudzania i dbania o własną sylwetkę. Zjedzenie batonika lub ciastka raz na jakiś czas nie powinno nam zaszkodzić.

A jakie są Twoje sposoby na zmniejszenie apetytu na słodycze? Napisz o tym w komentarzu pod spodem.

Jestem wielką pasjonatką zdrowego stylu życia i dietetyki. Prywatnie lubię podróżować i poznawać ciekawe miejsca. W wolnej chwili czytam literaturę psychologiczną i popularnonaukową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here