6 skutecznych metod jak zgubić brzuch po ciąży

0

Nie wiesz jak zgubić brzuch po ciąży? Kobiety na całym świecie zastanawiają się co zrobić, aby powrócić do dawnego wyglądu po urodzeniu dziecka.

Niektórym z nich udaje się to szybko i mogą cieszyć się świetną figurą, podczas gdy inne próbują i cały czas cierpią na otyłość brzuszną. W tym wpisie dowiesz się jakie kroki należy podjąć, aby powrócić do dawnego wyglądu.

Jaki jest sekret odchudzania po porodzie?

Tak naprawdę to nie ma żadnego sekretu. Wiele zależy od naszej genetyki, tego co jemy na co dzień oraz ile ruchu mamy w ciągu każdego dnia.

Gdy widzisz na ulicy młode mamy, które mają zgrabną sylwetkę możesz zastanawiać się, dlaczego jej się udaje zachować tak smukłą sylwetkę, a ja nie mogę schudnąć po ciąży.

odchudzanie po ciąży

Dla wielu kobiet jest to frustrujące tym bardziej, że mimo wielu prób nie udaje im się dojść do poprzedniego wyglądu.

W czym tkwi sekret?

Jak zgubić brzuch po ciąży w prostych krokach

Poniżej znajdziesz dosyć proste metody, dzięki którym schudniesz po ciąży. To że są proste nie znaczy, że będziesz miała wystarczającą motywację, aby wprowadzić je na stałe do swojego życia.

Jednak gwarantem trzymania się tych nawyków będzie powrót do dawnej figury i zrzucenie zbędnych kilogramów.

1. Ćwiczenia fizyczne i ruch

To jest oczywista oczywistość, że powinniśmy mieć dużo ruchu. Szczególnie ostatnio dużo się mówi o byciu fit, uczęszczaniu do klubów fitness, czy do siłowni.

Odpowiednia dawka ćwiczeń fizycznych na pewno nie zaszkodzi a pomoże szybko schudnąć po ciąży. Naukowcy udowodnili, że uprawianie sportów wzmacnia układ krwionośny, zmniejsza ryzyko wystąpienia cukrzycy i wystąpienia chorób nowotworowych.

Zapewne masz w głowie obraz kobiet, które “katują się” w siłowni po kilka godzin w tygodniu, aby wyglądać naprawdę fit.

ćwiczenia fizyczne po porodzie

Intensywność ćwiczeń nie jest najważniejsza w tym okresie. Najważniejsza jest regularność w wykonywaniu ćwiczeń, ponieważ świeżo po urodzeniu dziecka nasz organizm jest jeszcze w fazie laktacji i potrzebuje regeneracji, aby powrócić do pełni sił.

Zbyt duże obciążenia i intensywność mogą sprawić, że stracisz ochotę do wykonywania ćwiczeń.

Po porodzie obszar miednicy u kobiety musi się w pełni zregenerować, aby wykonywać ćwiczenia fizyczne wymagające więcej energii.

Dlatego skuteczną metodą, żeby schudnąć jest wykonywanie ćwiczeń ze mniejszą intensywnością.

Krótkie przebieżki czy spacery również sprawią, że szybciej wrócisz do dawnej formy. Pamiętaj, że najważniejsza jest tutaj regularność. Im częściej będziesz wykonywała ćwiczenia tym lepiej.

2. Dieta bogata w białko

Jedzenie dużej ilości białka kojarzy się przede wszystkim z budowaniem masy mięśniowej. Jest to prawda, ale niewiele osób wie, że dostarczanie odpowiedniej ilości białka zmniejsza ilość przyjmowanych kalorii.

białko pozwala schudnąć po ciąży

Jedno z badań wykazało, że ludzie, którzy w swojej diecie dostarczali 30% białka spożywali o 440 mniej kalorii w ciągu dnia, niż osoby, które spożywały śladową ilość protein.

To badanie jest niezwykle ważne w kontekście odchudzania, ponieważ jeśli dostarczymy do organizmu wymaganą ilość białka to uczucie sytości się zmniejszy. A o to nam przecież chodzi.

Najlepszym źródłem białka jest chude mięso, produkty mleczne, ryby oraz jajka. Pamiętaj o różnicowaniu posiłków, bo najważniejsze jest to, żeby dostarczać do organizmu białko z różnych źródeł. Dzięki temu dieta będzie urozmaicona.

3. Pij dużo wody

Czy wiesz, że woda ma dobroczynny wpływ nie tylko na samopoczucie?

Najnowsze odkrycie naukowców pokazało, że picie 1 litra wody każdego dnia pozwala zrzucić 2 kg wagi w ciągu roku. Wydaje się to niewiele w kontekście odchudzania, jednak jest to prosty krok, dzięki któremu szybciej schudniesz po ciąży.

picie wody

Woda pitna pozwala zmniejszyć pochłanianie kalorii i zmniejszyć apetyt. Wypicie szklanki wody jest polecane przed posiłkiem, ponieważ wtedy zjemy znacznie mniej, niż gdybyśmy niczego nie wypili.

Picie wody ma także właściwości regeneracyjne dla kobiet, które karmią piersią, ponieważ niezwykle ważne jest to, żeby zastąpić płyny, które utraciły w wyniku produkcji mleka.

4. Unikaj nadmiaru alkoholu

Wypicie lampki czerwonego wina od czasu do czasu pozwala się zrelaksować. Ma także dobry wpływ na nasze zdrowie.

Gorzej jeśli nie zachowujemy umiaru w piciu alkoholu.

Nadmiar alkoholu powoduje pojawienie się tkanki tłuszczowej w okolicy brzucha. Ma także zły wpływ dla kobiet, które karmią piersią, ponieważ zmniejsza objętość mleka przez co dziecko otrzymuje mniej składników odżywczych.

nadmiar alkoholu jest szkodliwy

Według niektórych badań kobiety, które nadużywają alkoholu mogą przekazywać niewielkie ilości szkodliwych składników odżywczych dziecku karmionemu piersią co skutkuje niepożądanymi konsekwencjami w przyszłości.

Dla własnego bezpieczeństwa trzeba zachować umiar i nie przesadzać z piciem – szczególnie, gdy nasz organizm jest w stanie regeneracji po ciąży.

5. Ogranicz ilość cukru i soli

Nie ma chyba osoby, które nie lubi słodkich rzeczy. Niestety ale przesadne objadanie się ciastami czy batonikami nie sprawi, że zaczniemy naturalnie chudnąć.

cukry i sól

Cukier charakteryzuje się tym, że zawiera duże ilości kalorii i małą ilość składników odżywczych.

Spożywanie produktów zawierających dużą ilość cukru spowoduje, że szybciej zaczniemy nabierać masy ciała, a w naszym ciele zacznie odkładać się tkanka tłuszczowa.

Czy to oznacza, że powinniśmy całkowicie zrezygnować ze słodkości?

Oczywiście, że nie. Powinniśmy być świadomi tego co jemy i bacznie zwracać uwagę, czy nie przesadzamy z jedzeniem.

Zjedzenie od czasu do czasu wafelka, czy ciastka nie powinno specjalnie przyczynić się do zwiększenia masy ciała.

Złe nawyki żywieniowe są związane również z pochłanianiem fast foodów, które zawierają znaczne ilości soli. Jedzenie sztucznie przetwarzanej żywności nie jest zdrowe i często powoduje otyłość.

Wystarczy sprawdzić statystyki w niektórych zachodnich krajach, gdzie poziom otyłości i chorób z tym związanych bije rekordy.

Tak jak w przypadku cukru również powinniśmy ograniczyć fast foody do minimum i zastąpić je owocami, warzywami oraz produktami, które sami robimy w domu.

Według dietetyków taka zmiana w diecie zwiększy naszą odporność na choroby i sprawi, że zaczniemy cieszyć się lepszym zdrowiem.

6. Karmienie piersią

Mogłoby się wydawać, że karmienie piersią zapewnia naszemu dziecku odpowiednią ilość składników, aby prawidłowo się rozwijać. Oczywiście to prawda.

Jednak karmienie piersią ma też znaczny wpływ na proces odchudzania.

Badanie przeprowadzone na kilkudziesięciu tysiącach kobiet z Danii wykazało, że karmienie piersią może pomóc w pozbyciu się zbędnych kilogramów w czasie sześciu miesięcy od porodu.

Co ciekawe w ciągu pierwszych trzech miesięcy ciężko jest zaobserwować jakiekolwiek zmiany w postaci utraty kilogramów.

Jest to spowodowane tym, że nasz organizm potrzebuje większych zapasów energetycznych i zwiększonego zapotrzebowania kalorycznego w fazie laktacji.

Jednak badanie pokazuje, że karmienie piersią ma dobroczynny wpływ na prawidłowy rozwój dziecka i pozwala ustabilizować wagę.

Co jeszcze można zrobić, aby schudnąć po ciąży?

Powyżej poznałaś proste metody, dzięki którym pozbędziesz się zbędnych kilogramów. Należy pamiętać, że każdy organizm jest inny i niektóre kobiety są lepiej uwarunkowane genetycznie do zrzucania kilogramów.

Jeśli zależy Ci na szybszym zrzuceniu kilogramów to możesz skorzystać z suplementacji. Doskonałym sposobem jest skorzystanie z zielonej kawy, której działanie zostało już niejednokrotnie przetestowane przez miliony osób na całym świecie.

Więcej informacji na temat suplementu bazującego na zielonej kawie znajdziesz w tym artykule.

A jakie są Twoje sposoby na zgubieniu brzucha po ciąży? Nie omieszkaj podzielić się o tym w komentarzu!

Wyszukiwane frazy

  • jak schudnąć przy karmieniu piersią
  • jak szybko zrzucić brzuch po ciąży
  • jak schudnąć po ciąży z brzucha
6 skutecznych metod jak zgubić brzuch po ciąży
Oceń

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here