10 sprytnych porad jak zacząć odchudzanie

0

Nie wiesz jak zacząć odchudzanie? To nie jest wcale takie trudne jak się może wydawać.

Każdego roku miliony osób na całym świecie postanawiają sobie, że w końcu schudną. Niestety ale większość z nich nie realizuje swoich planów, albo nie ma determinacji, aby zakończyć proces do końca.

W czym tkwi magia odchudzania i jak się za to porządnie zabrać? Tego dowiesz się czytając dalszą część wpisu.

Kluczowe zasady jak zacząć odchudzanie

Odchudzanie to proces, który polega na spaleniu zalegającej tkanki tłuszczowej i zmniejszeniu masy ciała.

Istnieje mnóstwo szybkich, jak i trochę wolniejszych metod jak zacząć odchudzanie. Poniżej znajdziesz 10 porad, które pomogą Ci dojść do upragnionej wagi!

1. Ustal jasny i konkretny cel

jak zacząć odchudzanie - określenie celu

Większość ludzi, którzy zabierają się odchudzanie nie ma jasno wytyczonego celu. A Ci którzy próbują schudnąć robią to w sposób nieprawidłowy.

Największym problemem w odchudzaniu jest ustalenie celu, który wydaje się mało prawdopodobny do osiągnięcia. Możesz to porównać do początkującego kierowcy, który zaczyna swoją karierę i od razu chce startować w formule 1.

Jak myślisz, jakie ma szanse zaistnienia w sportach wyścigowych z takim celem? Na pewno bardzo małe. Istnieje też duże ryzyko, że taka osoba szybko zrezygnuje ze swoich postanowień i porzuci swój cel.

To samo jest w odchudzaniu. Gdy już robisz postanowienia to ustal jasny i konkretny cel, który będzie możliwy do osiągnięcia. Jeśli masz 12 kg nadwagi to ustal sobie, że przez miesiąc schudniesz 3 kg.

Taki cel wydaje się bardziej realny niż gdybyś założyła sobie, że schudniesz 10 kg. Oczywiście są wyjątki, którym się to uda, ale większość osób nie da rady tego zrobić i będzie tylko sfrustrowana.

Przed ustaleniem celu zadaj sobie pytania:

  • Czy ten cel jest możliwy do osiągnięcia?
  • Ile czasu potrzebuje, aby osiągnąć ten cel?
  • Jak bardzo jestem zmotywowana, żeby ten cel osiągnąć?

Dzięki tym trzem kluczowym pytaniom łatwiej określisz, czy cel będzie łatwiejszy do zrealizowania.

2. Właściwy czas na odchudzanie

właściwy czas żeby schdunąć

Upewnij się, że to jest właściwy czas na odchudzanie. Nie może być momentu, w którym zaczniesz się zastanawiać czy faktycznie powinnaś to zrobić.

Ludzie mają tendencję do odwlekania w czasie różnych czynności, które są dla nich ważne. W naturze mamy, że to co powinno być zrobione teraz wykonujemy dopiero na końcu.

W psychologii istnieje nawet termin, który nazywa się prokrastynacja – czyli odwlekanie czegoś w czasie.

Dwa ważne pytania dotyczące tego jak zacząć się odchudzać

Jeśli nie jesteś pewna, czy to jest właściwy czas, aby zacząć odchudzanie to powinnaś zastanowić się nad dwiema ważnymi rzeczami.

Po pierwsze; czy jesteś na 100% gotowa, aby zrealizować ten cel? Możliwe że w Twoim życiu dzieje się zbyt wiele, aby poświęcić na to czas.

Po drugie; jeśli czas nie jest sprzyjający to zadaj sobie pytanie kiedy będzie odpowiedni moment, aby zacząć się odchudzać. Przypomnę jeszcze raz, że ludzie mają tendencję do odkładania ważnych rzeczy na potem.

Może wydawać się, że teraz nie jest odpowiedni moment, aby wziąć się za siebie i zacząć się odchudzać. W przyszłości może być jeszcze gorzej i możesz nie mieć w ogóle chęci, aby to zrobić.

Dlatego zastanów się nad tym dobrze i podejmij wyzwanie.

3. Znajdź kogoś kto ma taki sam cel

razem jest łatwiej

Najlepszą motywacją jest to, żeby znaleźć osobę, która ma dokładnie taki sam cel jak Ty.

Może to być Twoja koleżanka lub ktoś z rodziny. Ważne żeby ta osoba Cię motywowała do działania.

Jestem świadoma tego, że nie każdy zna taką osobę, ale od czego jest internet. Istnieje bardzo wiele grup na portalach społecznościowych, w których ludzie szukają partnera do wspólnego odchudzania.

To nie musi być spotkanie realne. Może to być nawet zwykła rozmowa przez komunikator internetowy, w którym dzielicie się swoimi przemyśleniami oraz osobistymi sukcesami.

Nic tak nie nakręca do działania, jak powiedzenie drugiej osobie, że udało Ci się osiągnąć cel.

4. Zacznij uprawiać jakiś sport

zacznij uprawiać sport

Tu nie chodzi o to, żeby uprawiać sport sporadycznie. Chodzi o to, żeby znaleźć taki sport, który będzie Ci sprawiał satysfakcję.

Niech to będzie na przykład poranne bieganie, które będziesz wykonywała cztery razy w tygodniu. Każdy przebiegnięty kilometr sprawi, że będziesz odnosiła wewnętrzny sukces

Świetnym pomysłem będzie zapisanie się do klubu fitness lub na siłownie. Gdy zaczniesz uczęszczać tam regularnie to poczujesz się zupełnie inaczej. Ćwiczenia fizyczne i wytrzymałościowe sprawiają, że wzrasta tętno bicia serca.

Dodatkowo kształtują się mięśnie i spalasz tkankę tłuszczową. Nie wspomnę już o tym, że dzięki temu będziesz czuć się lepiej każdego dnia.

Im dłuższy staż treningowy będziesz miała tym zaczniesz sobie uświadamiać jakie korzyści Ci to przynosi. Dla każdej osoby, która zastanawia się jak zacząć odchudzanie regularne uprawianie sportu będzie objawieniem.

5. Publiczne zobowiązanie

publiczne zobowiązanie

Podejmij publiczne zobowiązanie i zadeklaruj, że zaczynasz realizować swój cel. Np. przez okres trzech miesięcy będziesz biegać cztery razy w tygodniu.

Takie zobowiązanie sprawi, że będziesz miała motywacje do odchudzania. Bo co się stanie jeśli publicznie się zobowiążesz do wykonywania jakiejś czynności i zignorujesz sprawę?

Na pewno nie chciałabyś przeżyć takiej sytuacji. Co by pomyślały inne osoby?

Nam zależy na pełnej motywacji i działaniu. Dlatego bierz wiatr w żagle i do dzieła!

6. Sprawdzaj postępy

sprawdzanie postępów w odchudzaniu

Kolejnym krokiem jest sprawdzanie postępów. Musisz upewnić, że to co robisz przynosi jakiś efekt.

Podczas odchudzania możesz kontrolować udział procentowy tkanki tłuszczowej, lub po prostu wejść na wagę i sprawdzić, czy robisz postępy.

Polecam także weryfikować, czy regularnie wykonujesz jakąś aktywność np. bieganie, czy uprawianie jogi. Istnieje duża szansa, że niektóre ćwiczenia pomijasz z jakiegoś określonego powodu. To jest zupełnie normalne.

Dlatego najlepszą możliwą opcją jest zapisanie swojego celu w notesie lub terminarzu i odhaczanie dni, w którym wykonałaś daną czynność. Zrób to przynajmniej na początku.

Dzięki temu zwiększysz swój poziom samodyscypliny. W końcu będziesz wiedziała, czy rzetelnie podchodzisz do realizacji swoich celów.

7. Nagradzaj się

nagradzaj się

 

Realizując swoje postanowienia powinnaś od czasu do czasu się nagradzać. Najlepiej to robić w następujący sposób:

Załóżmy że zaczynasz biegać 4 razy w tygodniu. Gdy robisz to regularnie przez 3 tygodnie to możesz zrobić sobie mały prezent np. zafundować sobie wyjście do kina lub wyjście do restauracji.

To jest tylko hipotetyczny przykład dotyczący prezentu. Sama dokładnie określ co będzie sprawiało Ci największą radość.

Taka strategia jest genialna, ponieważ realizując swój cel dokładnie wiesz jaka niespodzianka będzie na Ciebie czekała. A to będzie Cię motywowało do jeszcze intensywniejszej pracy.

8. Zrób sobie przerwę

zrób sobie przerwę

Ten punkt wydaje się nieco kontrowersyjny. Pewnie pomyślisz sobie, że skoro zobowiązałaś się do schudnięcia to po co miałabyś robić sobie przerwę? Przecież to jest jest nieproduktywne.

Niestety ale nasze ciało nie jest maszyną i potrzebuje co jakiś czas odpoczynku. Dotyczy to każdej dyscypliny sportowej i każdego sportowca, który osiąga dobre efekty w swojej dziedzinie.

Jeśli chodzisz do klubów fitness kilka razy w tygodniu to bardzo możliwe, że po dwóch miesiącach poczujesz się przemęczona. To sygnał, żeby trochę odsapnąć i zrobić sobie krótką przerwę.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zignorować te sygnały i dalej ćwiczyć, jednak pamiętaj, że nasze ciało nie jest niezniszczalne i nawet największy twardziel zacznie odczuwać po jakimś czasie wyczerpanie.

Żeby być efektywnym i skuteczniej realizować swoje postanowienia należy być świadomym, że nasze ciało i umysł muszą się regenerować.

Odpowiednia ilość snu oraz kilkudniowa przerwa od ćwiczeń sprawi, że wrócisz z naładowanymi bateriami i zaczniesz odchudzać się jeszcze efektywniej.

9. Zadbaj o zbilansowaną dietę

zbilansowana dieta

Na wstępie zaznaczę, że wszelkie diety polegające na liczeniu kalorii, czy robieniu głodówek dają efekty, ale tylko na chwilę.

Nasz organizm jest tak skonstruowany, że potrzebuje cennych składników odżywczych i witamin do prawidłowego funkcjonowania. A to mogą zapewnić tylko dobrej jakości produkty spożywcze.

Stąd też ucinanie kalorii sprawi, że zjesz mniej i zaczniesz chudnąć, jednak po jakimś czasie może nastąpić efekt jojo, w którym powrócisz do starych nawyków żywieniowych.

Najlepszym pomysłem jest dokonywanie drobnych modyfikacji w jedzeniu. Dodawanie większej ilości owoców, warzyw, owoców morza, czy orzechów zapewni Ci energię, którą potrzebujesz do normalnego funkcjonowania.

Zjedzenie jabłka zamiast batonika to już jest mały sukces w jedzeniu. Im dłużej będziesz utrwalała ten nawyk tym szybciej będziesz tworzyły dobre nawyki żywieniowe.

W celu uzyskania lepszych efektów możesz też skorzystać z suplementacji np. tabletek, które hamują apetyt. Dzięki połączeniu diety z dobrą suplementacją efektywniej zaczniesz zrzucać zbędne kilogramy.

10. Nigdy się nie poddawaj

nigdy się nie poddawać w odchudzaniu

W każdej czynności, którą wykonujesz następuje moment zwątpienia. Istnieje takie stare powiedzenie, że prawdziwego mistrza poznaje się nie po tym jak upada, ale po tym jak wstaje i idzie dalej.

To motto powinno być Twoim hasłem przewodnim. Jeżeli wchodzisz na wagę i nie widzisz żadnych efektów to znak, że trzeba nad czymś popracować. Może trzeba bardziej przyłożyć się do treningów lub ograniczyć niektóre produkty spożywcze?

Często musimy korygować nasze plany. Z pewnością znajdziesz takie rozwiązanie, które sprawi, że zaczniesz działać dalej i realizować swoje plany.

Najważniejsze jest jednak to, żeby nigdy się nie poddawać i realizować swój cel od początku do końca.

Napisz w komentarzu jakie zasady stosujesz i czy sprawdzają się w odchudzaniu.

Wyszukiwane frazy

  • jak zacząć się odchudzać w zimę
  • jak zacząć odchudzanie blog o zdrowiu
  • porady dotyczące szybkiego odchudzania
10 sprytnych porad jak zacząć odchudzanie
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here