5 niezawodnych metod jak wzmocnić osłabiony organizm

0

Czy znasz dobry sposób na to jak wzmocnić osłabiony organizm?

Możliwe że jesteś po chorobie i chcesz na stałe zwiększyć odporność. A może ulegasz przeziębieniu częściej niż Twoi znajomi przez co nie jesteś w stanie realizować swoich planów w 100%?

W zależności od tego co jest przyczyną w tym artykule znajdziesz odpowiedź na to pytanie.

Jak wzmocnić odporność po chorobie?

Choroba lub przeziębienie zazwyczaj przychodzą niespodziewanie.

Czy przypominasz sobie sytuację, w której robiłaś plany i w ostateczności musiałaś je przełożyć z powodu choroby? Prawie każdemu z nas to się zdarzyło.

Pierwsze oznaki choroby mogą objawiać się bólem gardła, zwiększoną temperaturą ciała lub osłabieniem. Najczęściej ich przyczyną jest to, że nie dostarczamy potrzebnych witamin do organizmu.

Jeżeli chcesz cieszyć się lepszym zdrowiem, większą witalnością i mieć więcej energii to skorzystaj z poniższych rad.

1. Dostarczaj do organizmu niezbędnych witamin wzmacniających odporność

jak wzmocnić osłabiony organizm

W większość przypadków medycznych niedobór jakiejś witaminy skutkuje tym, że częściej chorujemy lub cierpimy na konkretną dolegliwość.

Cynk

Dla przykładu niedobór cynku może skutkować większą podatnością organizmu na choroby, wypadaniem włosów czy wolniejszym gojeniem się ran.

Stąd też cynk jest niezwykle ważnym mikroelementem dla osób, które zastanawiają się jak wzmocnić osłabiony organizm. Cynk możesz dawkować w formie suplementu lub jako naturalny produkt spożywczy.

Najwięcej cynku znajdziesz w fasoli, migdałach oraz ostrygach wędzonych.

Witamina C

Inną witaminą, z której należy korzystać jak najczęściej jest witamina C. Jest wykorzystywana we współczesnej medycynie oraz wielu suplementach diety.

Regularna suplementacja tej witaminy zwiększa odporność na choroby i pozwala cieszyć się lepszym zdrowiem. Jest dostępna w formie tabletek, które znajdziesz prawie w każdym sklepie czy aptece.

Warto sięgać po naturalną dawkę witaminy C, która znajduje się w owocach cytrusowych. Dużą zawartość tej witaminy znajdziesz m.in. w cytrynach, grejpfrutach czy pomarańczach.

Witamina D

U ludzi istnieje niedobór tej witaminy dlatego zalecana jest dodatkowa suplementacja. Witaminy z grupy D należą do grupy związków chemicznych, które są magazynowane w tkance tłuszczowej i wątrobie.

Prawidłowa ilość tej witaminy w organizmie pomaga wzmocnić osłabiony organizm przed chorobami oraz skraca ilość czasu, którą musimy przebyć w okresie grypy.

Witamina D bierze udział w mineralizacji tkanki kostnej sprawiając, że nasze kości stają się mocniejsze i mniej łamliwe. Ponadto odpowiedni poziom witaminy D w naszym organizmie pomaga leczyć nadciśnienie i wspomaga pracę serca.

Czy dodatkowa suplementacja jest wskazana?

Powyższe witaminy znajdziesz w aptekach oraz drogeriach w całej Polsce. Jeżeli zależy Ci na kompleksowej ochronie organizmu i zwiększeniu odporności to sięgnij po suplement Cistus Plus, który bazuje na unikalnym wyciągu z czystka.

Regularne przyjmowanie tego suplementu sprawi, że dostarczysz wszystkiego czego potrzebuje Twój organizm, aby pracować na optymalnych obrotach. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

2. Wysypiaj się

spanie

Sen stanowi nieodłączny element naszego życia. Mimo tego jest często zaniedbywany z powodu nawału pracy, stresu oraz braku regeneracji, gdy jesteśmy zmęczeni.

Brak snu jest przyczyną osłabienia organizmu i sprawia, że jesteś bardziej podatna na choroby. Aby uodpornić organizm przed przeziębieniem i grypą należy pamiętać o prawidłowej regeneracji.

Najprostszą czynnością, o której należy pamiętać jest odpoczynek. Jeżeli harujemy od rana do wieczora po kilkanaście godzin i nie mamy czasu na sen to nic dziwnego, że jesteśmy osłabieni i chorujemy.

Każdy organizm potrzebuje czasu, aby zregenerować się. Tak samo jest w przypadku osób, które budują masę mięśniową – ich mięśnie nie rosną w czasie wykonywania treningu tylko w fazie snu.

Zrobienie sobie przerwy raz na jakiś czas od pracy pomoże ustabilizować układ odpornościowy i sprawi, że będziemy mieć więcej energii. Należy pamiętać także o tym, żeby się wysypiać.

Jeżeli masz problemy ze snem i za nic w świecie nie możesz zasnąć to proponuje przeczytać ten artykuł, w którym opisane są zasady zdrowego zasypiania.

Zasady zasypiania

  • Ilość snu jest kwestią indywidualną. Szacuje się, że przeciętna osoba potrzebuje około 7-9 godzin, aby się w pełni zregenerować.
  • Kładź się spać o stałych porach.
  • Unikaj oglądania telewizji lub spędzania czasu przed monitorem zaraz przed zaśnięciem, ponieważ emitują światło, które negatywnie wpływa na jakość snu.
  • Nie staraj się zasnąć na siłę. Jeśli nie możesz zasnąć to zrób sobie spacer, w którym dotlenisz swój organizm i odprężysz się.

3. Odżywiaj się zdrowo

zdrowe odżywianie

Dieta to podstawa – dla każdej osoby, która myśli nad tym jak wzmocnić osłabiony organizm. Dobra dieta powinna składać się z witamin i mikroelementów, które wzmacniają nasz układ odpornościowy.

W pierwszym punkcie dowiedziałaś się, że należy jeść częściej owoce cytrusowe, które zawierają witaminę C. Co oprócz tego dodać do swojego jadłospisu?

Miód

Świetnie sprawdzi się miód, który od wieków jest stosowany w leczeniu różnych dolegliwości. Miód możesz dodawać do herbaty, kanapek oraz stosować jako dodatek do potraw, które serwujesz każdego dnia.

Możliwości są nieograniczone, a właściwości zdrowotne, które odczujesz, gdy zaczniesz używać miodu nie do zastąpienia.

Imbir

Dobrym rozwiązaniem dla osób, które są podatne na choroby jest dodanie imbiru. To niezwykła roślina, której działanie jest intensywne i charakterystyczne.

Wystarczy że dodasz kilka cienko pokrojonych kostek imbiru do herbaty lub napoju, aby odczuć jego niezwykły smak.

Działanie imbiru działa nie tylko na choroby i przeziębienie. Działa też na dolegliwości związane z powstawaniem wrzodów i bólem żołądka. Regularne stosowanie imbiru silnie wpływa także na libido u kobiet i mężczyzn.

Czosnek na przeziębienie

Nie każdy lubi czosnek. Jednak jego właściwości antybakteryjne są niezawodne. Jeśli już poczujesz pierwsze objawy grypy lub przeziębienia to sięgnij po czosnek, aby zneutralizować bakterie przedostające się do Twojego organizmu.

W jaki sposób wykorzystać moc czosnku? To proste!

Wystarczy pokroić główkę czosnku w drobne kawałeczki i wrzucić do ciepłego mleka. Taka oto mikstura sprawi, że Twój układ immunologiczny będzie skuteczniej bronić się przed bakteriami i wirusami.

4. Hartuj się

hartowanie się do temperatury

Czy wiesz, że ludzie najczęściej chorują w okresie jesiennym? Jest to spowodowane tym, że temperatura w tym okresie sprzyja rozmnażaniu się bakterii.

Wystarczy wyjść z domu w nieodpowiednim momencie i już łapiemy przeziębienie. Co należy zrobić, aby tego uniknąć?

Najlepiej hartować swoje ciało. Co to w zasadzie oznacza w praktyce? Hartowanie oznacza przyzwyczajenie się do niskiej temperatury i zmniejszenia reakcji skurczowych naczyń krwionośnych.

W prostych słowach można powiedzieć, że powinniśmy zaaklimatyzować się do panującej temperatury, dzięki czemu uodpornimy organizm. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Jednym z najlepszych jest robienie specyficznego prysznicu.

Gdy następnym razem wejdziesz pod prysznic to na początku włącz ciepłą wodę. Po jakimś czasie zmień wodę na trochę chłodniejszą, aż do tego momentu, gdy stanie się zimna. Taką sekwencję powtórz 2-3 razy.

Dzięki temu zaczniesz się hartować, a jednocześnie będziesz mieć lepsze krążenie krwi. Innymi sposobem, dzięki któremu pobudzisz krążenie krwi to pójście na krioterapię, która polega na przebywaniu w specjalnej komorze, gdzie temperatura wynosi poniżej 0 stopni.

Początkowo może się to okazać drastyczne dla osób, które nie są przyzwyczajone do ujemnej temperatury, jednak właściwości, które niesie za sobą krioterapia są rewelacyjne.

Należy jednak pamiętać, że przed przystąpieniem do krioterapii powinno się odbyć się konsultację z lekarzem.

5. Przebywaj na świeżym powietrzu

przebywanie na świeżym powietrzu

Przebywanie na świeżym powietrzu to podstawa. Niestety ale coraz częściej o tym zapominamy i siedzimy w domowym zaciszu ignorując ruch.

Zbyt długie siedzenie w jednym miejscu jest przyczyną powstawania chorób układu krążenia oraz problemów z kręgosłupem. Jeśli dodamy do tego pomieszczenie, które jest klimatyzowane to nie trudno o przeziębienie.

Wyjście z domu to jedna z najlepszych rad, którą powinnaś stosować jak najczęściej, ponieważ, gdy przebywasz na Słońcu to naturalnie dostarczasz do organizmu witaminę D, która pomaga w wchłaniać fosfor i wapń do układu pokarmowego.

Ponadto odpowiednia dawka witaminy D naturalnie wzmacnia nasz organizm sprawiając, że stajemy się bardziej odporni na choroby i przeziębienie.

Podsumowując; przebywanie na świeżym powietrzu przyniesie Ci więcej korzyści niż siedzenie w czterech ścianach.

Jak wzmocnić osłabiony organizm

Zastosowanie tych punktów w praktyce pomoże Ci zwiększyć odporność organizm i sprawić, że każdego dnia będziesz czuć się lepiej.

Osoby które przebyły choroby lub są po operacjach doskonale wiedzą, że odporność organizmu jest jedną z najważniejszych rzeczy, o którą należy zadbać w pierwszej kolejności.

Jeżeli o to nie zadbamy to częściej będziemy chorować i przekładać plany – a nie oto nam przecież chodzi.

Napisz w komentarzu o tym jakie są Twoje sposoby na wzmocnienie organizmu. Niech inni także z tego skorzystają.

Wyszukiwane frazy

  • jak wzmocnić osłabiony organizm po chorobie
  • jak wzmocnić układ immunologiczny u dorosłych po przebytej chorobie
  • co jest dobre na odporność organizmu
5 niezawodnych metod jak wzmocnić osłabiony organizm
Oceń

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here