Jak szybko i skutecznie spalić tkankę tłuszczową z brzucha

2

jak spalić tkankę tłuszczową

Każdy kto próbuje schudnąć doskonale wie jak ciężko jest spalić tkankę tłuszczową z brzucha. Wykonywanie ćwiczeń i zbilansowana dieta nie zawsze pomagają. Czasem uświadamiamy sobie, że zrobiliśmy już wszystko co w naszej mocy, żeby zrzucić kilogramy, lecz gdy wchodzimy na wagę to nic się zmienia.

W takich momentach tracimy motywację do odchudzania i wracamy do swoich starych nawyków żywieniowych. Czy istnieje skuteczny sposób, żeby szybko spalić tkankę tłuszczową?

Oczywiście, że tak! Wymaga to jednak samodyscypliny i wytrwałości. Efekty które uzyskasz korzystając z poniższych porad przejdą Twoje najśmielsze oczekiwania!

Jaką rolę pełni tkanka tłuszczowa na brzuchu?

tkanka tłuszczowaTkanka tłuszczowa jest zaliczana do tkanki łącznej znajdującej się pod skórą. W jej skład wchodzą komórki tłuszczowe (m.in. adipocyty i mikrofagi).

Tłuszcz najczęściej ma tendencję do gromadzenia się na brzuchu. Nie każdy jednak wie, że tkanka tłuszczowa pełni niezwykle ważną funkcję w naszym organizmie. Stanowi ona rezerwę energetyczną, w której gromadzone są kalorie.

Dzięki temu człowiek jest w stanie przeżyć wiele dni bez jedzenia korzystając z zapasów energetycznych zgromadzonych w tkance tłuszczowej. W przypadku kobiet tkanka tłuszczowa pełni rolę termoizolacyjną, w której gromadzone są estrogeny, które sprzyjają płodności.

Najwięcej problemów z wystającym brzuchem mają osoby, które:

  • Mają genetyczną tendencję do przybierania na wadze.
  • Kobiety, które urodziły dziecko.
  • Osoby stosujące niewłaściwą dietę, które nie stronią od picia alkoholu, napojów gazowanych i jedzenia fast foodów.
  • Chorują na nadczynność tarczycy lub chorobę Hashimoto.

Prawidłowy poziom tkanki tłuszczowej

Czy wiesz, że kobiety mają tendencję do szybszego gromadzenia tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha? Szacuje się, że przeciętny mężczyzna ma około 10-20% tkanki tłuszczowej, natomiast przeciętna kobieta posiada powyżej 20%.

Jak spalić tkankę tłuszczową z brzucha – metody

Zalegająca tkanka tłuszczowa na brzuchu stanowi obszar, którego najtrudniej się pozbyć. Istnieje wiele metod, dzięki którym zredukujesz jej poziom.

Popularną ale dosyć kosztowną metodą na zwalczenie tkanki tłuszczowej na brzuchu jest liposukcja. Polega ona na odsysaniu tłuszczu z różnych miejsc na ciele: z brzucha, z ud, pośladków, czy bioder. Niestety ale bywa ona kosztowna i żeby dokonać liposukcji tłuszczu  należy wydać około 5-10 tysięcy złotych (cena jest uzależniona od ilości tłuszczu znajdującej się pod powierzchnią ciała).

Na szczęście istnieją naturalne metody, dzięki którym pozbędziesz się tkanki tłuszczowej z brzucha szybko i skutecznie. Niektóre metody wymagają poświęcenia i samodyscypliny. Inne wymagają zmiany nawyków żywieniowych.

Dzięki nim uda Ci się schudnąć, pozbyć cellulitu z ud i pośladków i dokonać wewnętrznej metamorfozy swojego ciała. Metody te działają na każdego.

Trening na spalanie tkanki tłuszczowej

trening na redukcje tłuszczu

Przechodzimy do metody, którą najtrudniej wprowadzić z życie. Jest nią trening polegający na spalaniu tkanki tłuszczowej.

Metod treningowych w internecie jest dużo – my jednak skupimy się na tych, które są najskuteczniejsze!

Przed każdym treningiem należy wykonać krótką rozgrzewkę, dzięki której rozgrzejesz wszystkie mięśnie i zmniejszysz ryzyko kontuzji. Rozgrzewka powinna trwać około 10 minut.

Trening interwałowy

To jeden z tych treningów, który daje najlepsze efekty w postaci szybszego spalania tkanki tłuszczowej. Jego skuteczność jest trzy razy lepsza niż w przypadku treningu cardio – o którym napiszę w dalszej części poradnika.

Trening interwałowy polega na naprzemiennej intensywności ćwiczeń. Są to okresy, w których dajesz z siebie wszystko i trenujesz na maksymalnych obrotach, by po chwili zwolnić tempo i wykonywać ćwiczenia normalnie.

Efektywny trening interwałowy powinien trwać około 30 minut i być wykonywany 3 razy w tygodniu. Ze względu na intensywność tego treningu nie jest on polecany dla osób, które są świeżo po przebytych kontuzjach lub są na restrykcyjnej diecie.

Trening wymaga dużego wysiłku energetycznego dlatego jeśli czujesz, że nie jesteś w stanie trenować na wysokich obrotach lub nigdy nie ćwiczyłaś to zacznij od mniej intensywnego treningu.

Przykład treningu interwałowego prezentowany przez Monikę Kołakowską:

Trening siłowy

Ćwiczenia polegające na wykonywaniu treningu siłowego najczęściej kojarzą się z budowaniem masy mięśniowej lub kulturystyką. Ten trening jest przede wszystkim domeną mężczyzn, lecz jak się okazuje kobiety coraz częściej przekonują się do korzyści jakie oferuje.

Trening siłowy angażuje praktycznie każdy mięsień w naszym ciele. Polega on przede wszystkim na podnoszeniu ciężarów i budowania masy mięśniowej – jednak znajdzie zastosowanie również dla osób, które chcą spalić tłuszcz z brzucha.

Wykonując ćwiczenia siłowe wykorzystujesz do tego najczęściej hantle i maszyny (np. podnoszenie ciężarów na ławce skośnej). Trening ten bazuje też na wykorzystaniu ciężaru własnego ciała, które polegają na robieniu brzuszków lub przysiadów.

Ćwiczenia siłowe możesz wykonywać samodzielnie w domu lub w siłowni pod okiem trenera personalnego, który pomoże Ci dobrać odpowiednią rozpiskę treningową.

Połączenie treningu siłowego i cardio

Odkryto, że świetne efekty w postaci szybszego spalania tkanki tłuszczowej uzyskasz łącząc trening siłowy z cardio. Jedno z badań pokazało, że łączenie tych dwóch treningów jest skuteczniejsze niż wykonywania samego treningu cardio. (1)

Ćwiczenia cardio

trening cardioJest inaczej nazywany treningiem wytrzymałościowym, którego zadaniem jest poprawienie wydolności serca, układu krążenia i szybszego zrzucenia zbędnych kilogramów.

Ćwiczenia wytrzymałościowe są niezwykle ważne w kontekście zdrowego stylu życia, bo dzięki nim dostarczasz do organizmu więcej tlenu – co przekłada się na lepsze samopoczucie w ciągu dnia.

Trening cardio doskonale sprawdza się na spalanie tłuszczu z brzucha. Powinien być wykonywany 30 minut, 3 razy w tygodniu.

Do najpopularniejszych ćwiczeń cardio należą:

  • Bieganie
  • Jazda na rowerze
  • Pływanie
  • Jazda na rolkach
  • Nordic walking

Poprawny trening cardio w kontekście odchudzania powinien być wykonywany w warunkach tlenowych, kiedy nasz organizm jest w stanie pokryć całe zapotrzebowanie na tlen. Najlepiej wykonywać ćwiczenia w umiarkowanym tempie na poziomie 60-70% maksymalnego tętna.

To oznacza, że na początku nie powinnaś się przemęczać. Jeżeli zaczynasz biegać to ustal sobie, że w ciągu jednej sesji przebiegniesz maksymalnie 1 km. Z każdym kolejnym tygodniem zwiększaj poprzeczkę i pokonuj coraz dłuższe dystanse.

Dieta na spalanie tłuszczu z brzucha

dieta wspomagająca odchudzanie

Co należy jeść, żeby schudnąć szybko i skutecznie? To pytanie codziennie zadają sobie ludzie na całym świecie. O tym co powinniśmy jeść i jak powinna wyglądać nasza codzienna dieta napisano już tysiące poradników.

Skupmy się najpierw na najważniejszych zasadach, które powinnaś przestrzegać, jeśli zależy Ci na szybszym spalaniu tłuszczu z brzucha:

  1. Jedz częściej i mniej. Ludzie są przyzwyczajeni do jedzenia 3 klasycznych posiłków, które obfitują w duże ilości kalorii. Zacznij jeść 5 posiłków w ciągu dnia nakładając na talerz mniej. Dzięki temu będziesz mieć więcej energii i szybciej schudniesz.
  2. Ogranicz ilość jedzenia fast foodów. Dotyczy to wszelkiego rodzaju hamburgerów, frytek i kebabów.
  3. Pij alkohol i napoje gazowane tylko w umiarkowanych ilościach. O tym, ze z alkoholem nigdy nie można przesadzać wie każdy – jednak gdy pojawia się okazja to pijemy dużo, nie zwracając uwagi na to, że nie sprzyja to odchudzaniu. Ograniczenie tych produktów pomoże Ci szybciej spalić tkankę tłuszczową z brzucha i innych części ciała.
  4. Unikaj sztucznych składników. Dotyczy to cukrów, soli oraz wszelkiego rodzaju modyfikowanych substancji chemicznych.

Dieta bogata w białko na odchudzanie

Dieta oparta na dostarczaniu dużej ilości białka do organizmu pozwala zmniejszyć apetyt na jedzenie i ogranicza liczbę fałdów pojawiających się w okolicach brzucha.

Dzięki dostarczeniu białka do organizmu łatwiej jest utrzymać stabilną wagę. Białko w przeciwieństwie do węglowodanów i tłuszczu nie jest magazynowane w naszym ciele. Gdy białka jest zbyt dużo to jest ono metabolizowane w wątrobie i wydalane przez nerki.

Dieta białkowa powinna stanowić około 15% naszej diety.

Białka pochodzenia zwierzęcego i roślinnego

Do produktów które powinniśmy spożywać częściej należą białka pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Wśród nich zaliczamy:

  • Jajka
  • Ryby
  • Naturalne produkty mleczne
  • Chude mięso
  • Wszelkie warzywa strączkowe: fasola, groch, tempeh
  • Orzechy
  • Płatki owsiane, kukurydza, makaron.
  • Tofu

Zdrowe tłuszcze

Czy jedzenie zdrowych tłuszczów pomaga zredukować tkankę tłuszczową? Brzmi to trochę nielogicznie – w końcu walczymy z tkanką tłuszczową! Dlaczego mielibyśmy dostarczać do organizmu więcej zdrowych tłuszczów?

To czego potrzebuje Twój organizm do normalnego funkcjonowania to kwasy omega-3 i omega-6. Według kilku eksperymentów dostarczanie tych kwasów do organizmu zwiększa spoczynkowe spalanie kwasów tłuszczowych po treningu. Dzięki tym kwasom zostaje zahamowane namnażanie komórek tłuszczowych odpowiedzialnych za powstawanie tkanki tłuszczowej.

Źródło zdrowych tłuszczy

Najlepsze źródło zdrowych tłuszczy (kwasów omega-3 i omega-6) znajdziesz w:

  • Oleju rzepakowyn
  • Oliwie z oliwek
  • Rybach morskich (łosoś, śledź, makrela, pstrąg)
  • Siemię lniane
  • Orzechach i migdałach

Ocet jabłkowy

Działanie octu jabłkowego w odchudzaniu znajduje coraz to nowych zwolenników. Kiedy zaczynasz kuracje polegającą na picu octu jabłkowego to pozbywasz się nadmiaru wody zgromadzonej w organizmie – co często pomaga przy redukcji cellulitu.

Picie octu jabłkowego pomaga organizmowi w zużyciu zapasów tkanki tłuszczowej, dzięki czemu szybciej spalasz zbędne kilogramy. Ocet jabłkowy poprawia również procesy metaboliczne i przyspiesza przemianę materii.

Kofeina

kofeina redukuje tłuszcz

Kofeina jest składnikiem wielu tabletek na odchudzanie stymulujących szybsze spalanie tkanki tłuszczowej.

Jest najczęściej używanym składnikiem na świecie pobudzającym procesy energetyczne i stymulujące produkcję dopaminy, dzięki której odczuwamy przyjemność.

Kofeina zawarta w zwykłej kawie jest gorzej przyswajalna niż w przypadku suplementacji, dlatego niezwykłą popularnością cieszą się suplementy bazujące na zielonej kawie np. Green Coffee Plus.

Należy pamiętać, że gdy pijemy kawę to nasz organizm jest mocno pobudzony. W takim przypadku należy zachować umiar i pić kawę w godzinach przedpołudniowych, gdyż wypicie jej w godzinach wieczornych może spowodować, że nie będziemy mogli zasnąć.

Bakterie probiotyczne w odchudzaniu

bakterie probiotyczne

To rodzaj pożytecznych bakterii znajdujących się w przewodzie pokarmowym, które mają właściwości zdrowotne. Bakterie probiotyczne są odpowiedzialne za prawidłowy przebieg procesów metabolicznych i pomagają w dolegliwościach związanych z jelitami.

Probiotyki pośrednio pomagają w odchudzaniu i redukcji tkanki tłuszczowej. A to za sprawą bakterii o nazwie Lactobacillus gasseri, która pomaga zmniejszyć masę ciała. W jednym badaniu przeprowadzonym na przestrzeni 12 tygodni stwierdzono, że spożywanie tej bakterii w sfermentowanym mleku pomogło zmniejszyć trzewną tkankę tłuszczową o niecałe 5% przy jednoczesnym zmniejszeniu obwodu w pasie o 6 cm. (2)

Źródło probiotyków

Najlepszym źródłem bakterii probiotycznych są specjalne suplementy (które są nowością na rynku suplementów diety). Dobrym źródłem probiotyków są także produkty naturalne, do których zaliczamy:

  • Jogurty naturalne
  • Kefir
  • Kiszonki (kapusta i ogórki kiszone)
  • Kwas chlebowy

Jakość snu

jakość snu

Sen stanowi nieodłączną część naszego życia i pomaga w odchudzaniu. Do takiego wniosku doszli naukowcy z Uniwersytetu Wake Forest badając korelację między snem a zwiększeniem ilości brzusznej tkanki tłuszczowej. (3)

W eksperymencie przeprowadzonym przez uczonych wzięły udział trzy grupy:

  1. Pierwsza grupa spała poniżej 5 godzin.
  2. Druga grupa spała od 6 do 7 godzin.
  3. Trzecia grupa spała 8 lub więcej godzin.

Która grupa uzyskała najlepsze wyniki? Grupa 2.

Okazuje się, że gdy śpimy zbyt krótko lub zbyt długo to jesteśmy narażeni na zwiększenie masy ciała. Naukowcy twierdzą, że chodzenie spać o różnych porach, hałas i bezsenność zaburzają jakość snu i powodują otyłość brzuszną.

Upewnij się, że przed snem masz odpowiednio wyciszony i przyciemniony pokój. Pamiętaj także, żeby kłaść się spać o tych samych porach, aby nie rozregulować swojego rytmu dobowego.

Suplementy spalające tłuszcz

fast burn extreme jako spalaczCzy istnieją spalacze tłusczu, dzięki którym szybciej pozbędziesz się zbędnych kilogramów?

Oczywiście, że tak. Dobry suplement spalający tkankę tłuszczową powinien charakteryzować się dobrą jakością składników pomagających w odchudzaniu.

Doskonałym suplementem, który pomoże Ci w walce z uporczywymi kilogramami jest Fast Burn Extreme – który jest jednym z najlepszych spalaczy tłuszczu w Polsce. Dzięki niemu przyspieszysz metabolizm i procesy polegające na spalaniu tłuszczu z brzucha.

W składzie Fast Burn Extreme znajdziesz m.in.:

  • Ekstrakt z zielonej herbaty – jest silnym antyoksydantem, który usuwa wolne rodniki z organizmu W ekstrakcie znajdują się polifonele przyspieszające metabolizm.
  • Ekstrakt z garcinia cambogia – to roślina, która pochodzi z Indonezji. Od tysięcy lat jest wykorzystywana w medycynie, jak składnik wielu leków. Poprawia działanie układu pokarmowego i ma właściwości odchudzające.
  • Kofeina – dodaje energii i zwiększa koncentrację. Świetnie działa na spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Ekstrakt z gorzkiej pomarańczy – ma działanie hamujące apetyt.

Stosując ten suplement regularnie przyspieszysz spalanie tkanki tłuszczowej co w połączeniu z wcześniej poznanymi metodami pomoże Ci osiągnąć wymarzoną wagę.

W celu zapoznania się z dokładnymi informacjami kliknij w poniższy przycisk:

Przeczytaj o Fast Burn Extreme

Czy spalanie tłuszczu z brzucha jest trudne?

Zrzucenie wystającego brzucha nigdy nie należało do najłatwiejszych czynności. Być może od zawsze borykałaś się z otyłością brzuszną lub zaczęłaś przybierać na wadze po urodzeniu dziecka.

Istnieje dużo różnych sytuacji wpływających na poziom tłuszczu. Najważniejsze jest jednak to, ze nigdy się nie poddawać i stosować metody zwarte w tym artykule. Gwarantuje Ci, że zmiana nawyków żywieniowych i trening zaowocują tym, że Twoje ciało zacznie się zmieniać. Nie nastąpi to od razu, ale z każdym kolejnym tygodniem zauważysz znaczny progres.

Ciekawa jestem jakie są Twoje metody na spalenie tkanki tłuszczowej z brzucha. Stosujesz jakieś metody treningowe lub dietę? Napisz o tym poniżej w komentarzu i pomóż innym przejść wewnętrzną transformację.

Jak szybko i skutecznie spalić tkankę tłuszczową z brzucha
Oceń

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here