7 prostych wskazówek jak schudnąć z twarzy

0

jak schudnąć z twarzy

Przybieranie na wadze, fałdy tłuszczu na brzuchu, czy podwójny podbródek – to tylko kilka problemów, które spędzają nam sen z powiek.

Każda z nas chciałaby prezentować się dobrze niezależnie od sytuacji, w której się znajduje. Niestety, ale problemy z pulchną twarzą powodują, że popadamy w kompleksy. Maskowanie niedoskonałości nie zawsze przynosi zamierzone rezultaty. Czasem efekt końcowy jest zupełnie inny od zamierzonego.

Czy istnieje skuteczny sposób na to, żeby schudnąć z twarzy? Oczywiście, że tak. Metody opisane poniżej są łatwe do wprowadzenia, a stosowanie ich regularnie wyszczupli Twoją twarz.

Jak schudnąć z twarzy? Metody wyszczuplające twarz

Mitem jest, że pulchną twarz mają tylko osoby borykające się z otyłością. Okazuje  się, że grubszą twarz mają także osoby, które są szczupłe. Wszystko zależy od naszych uwarunkowań genetycznych i kształtu kości policzkowych.

Żeby być z Tobą szczera napiszę wprost: nie ma jednej, uniwersalnej zasady, dzięki której wszystkie niedoskonałości znikną, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Istnieje za to kilka metod, które pomogą Ci szybciej uzyskać szczupłą twarz.

1. Ćwiczenia na mięśnie twarzy

ćwiczenia na mięśnie twarzyAktywność fizyczna bardzo pomaga wyszczuplić twarz. Wszelkie ćwiczenia fizyczne, cardio i interwały pomagają w odchudzaniu i kształtowaniu sylwetki. Jednak istnieje też szereg ćwiczeń, które pomagają wyszczuplić twarz.

Ćwiczenia przedstawione poniżej należy wykonywać co najmniej raz dziennie. Niektóre z nich mogą wydawać się dziwne, ale co najważniejsze są niezawodne.

Efekt powinien być widoczny już po kilku tygodniach. Według jednego z badań wykonywanie poniższych ćwiczeń dwa razy dziennie przez 8 tygodni pomoże Ci także odmłodzić twarz. (1)

Otwieranie ust

Otwórz usta, jak najszerzej potrafisz. Przytrzymaj je w takiej pozycji przez 10 sekund. Następnie rozluźnij twarz i powtórz cały proces 10 razy.

Rybia twarz

Wsuń policzki do środka i spróbuj się uśmiechnąć. Wytrwaj w takiej pozycji przez 5 sekund. Następnie powtórz cały proces kilka razy.

Podnoszenie podbródka

To ćwiczenie pomoże Ci pozbyć się podwójnego podbródka. Spójrz w sufit i podciągnij górną wargę do góry. Podtrzymaj tę pozycję przez 5 sekund i rozluźnij twarz. Powtórz proces 10 razy.

Wydmuchiwanie powietrza

To ćwiczenie tonizuję szyję, podbródek i stymuluje mięśnie twarzy. Usiądź na krześle lub fotelu. Upewnij się, że Twój kręgosłup jest prosty. Weź głęboki oddech. Spójrz w sufit, wyciągnij usta do przodu i wydychaj powietrze na zewnątrz. Powtórz sekwencję kilka razy.

Nadmuchiwanie policzków

Jeśli zależy Ci na tonizowaniu mięśni policzków i uzyskaniu szczuplejszej twarzy to ćwiczenie jest dla Ciebie. Weź głęboki oddech i przytrzymaj powietrze w prawym policzku przez 6 sekund. Następnie przenieś powietrze na lewy policzek i ponownie przytrzymaj je przez 6 sekund. Gdy skończysz wypuść powietrze i rozluźnij twarz. Powtórz cały proces 10 razy.

2. Zadbaj o jakość snu

jakość snu

Sen stanowi nieodłączną część naszego życia. Jeśli nie wysypiamy się to tracimy koncentrację, jesteśmy rozdrażnieni i gorzej wykonujemy naszą pracę.

Brak snu powoduje wzrost poziomu kortyzolu – który jest inaczej nazywany hormonem stresu. Wysoki poziom kortyzolu w naszym organizmie może mieć wpływ na zwiększenie apetytu na słodycze i rozregulowanie metabolizmu, co prowadzi do zwiększonej ilości magazynowanego tłuszczu w naszym ciele.

Jak sama widzisz jakość snu jest kluczowa w kontekście zdrowego stylu życia i pomaga odchudzić twarz. Należy pamiętać, żeby się wysypiać. Szacuje się, że przeciętny człowiek powinien spać około 7-9 godzin dziennie. Sama najlepiej wiesz ile czasu potrzebujesz, żeby porządnie się zregenerować.

Jak poprawić jakość snu

Jeżeli masz problemy ze snem i nie potrafisz zasnąć w nocy to skorzystaj z następujących wskazówek:

  • Przed pójściem spać otwórz okno, aby Twój mózg był dotleniony. Gorzej zasypia się w pomieszczeniu, w którym jest duszno.
  • Upewnij się, że Twój pokój jest wyciszony. Zadbaj o to, żeby nikt Ci nie przeszkadzał.
  • Pomieszczenie, w którym śpisz powinno być odpowiednio przyciemnione. Jeśli jest za jasno to możesz mieć problemy z zasypianiem. Zgaś niepotrzebne lampki i inne urządzenia emitujące światło.
  • Nie idź spać zaraz po wyłączeniu telewizora lub ekranu monitora. Udowodniono, że te urządzenia emitują światło powodujące problemy ze snem.

3. Ogranicz picie alkoholu

ograniczenie picia alkoholu

Picie alkoholu nie jest korzystne dla osób, które zastanawiają się jak schudnąć z twarzy. Alkohol jest kaloryczny, zwiększa apetyt na jedzenie i ma zły wpływ na nasz metabolizm.

Picie alkoholu w dużych ilości powoduje to, że do organizmu dostarczasz pustych kalorii, które utrudniają odchudzanie i powodują tylko chwilowy stan euforii. Dla przykładu jeśli wypijesz 4 kieliszki wódki to dostarczysz do organizmu ok. 200 kcal.

Alkohol ma tą właściwość, że nie będziesz odczuwać sytości. Gdy zjesz śniadanie w postaci jajka i kromki chleba to już odczujesz na żołądku, że coś zjadłaś. Taka jest różnica między alkoholem, a pełnowartościowym jedzeniem.

Gdy jesteśmy na przyjęciu urodzinowym lub idziemy ze znajomymi do pubu to nietrudno o to, żeby przekroczyć granicę i wypić “o jeden kieliszek za dużo”.

Wypicie lampki wina lub jednego piwa nie powinno stanowić problemu. Gorzej jeśli nie mamy umiaru i pijemy znacznie więcej niż powinniśmy.

4. Unikaj węglowodanów rafinowanych

węglowodany rafinowane

Do węglowodanów rafinowanych należą cukry proste oraz produkty przetworzone. Im bardziej produkt jest przetworzony przez człowieka tym gorzej dla naszego zdrowia.

Według American Journal of Clinical Nutrition spożywanie węglowodanów rafinowanych powoduje osłabienie organizmu i ma wpływ na przybieranie na wadze. (2)

Rafinowane węglowodany takie jak ciasteczka, herbatniki, krakersy, czy biały cukier powinny być spożywane możliwie, jak najrzadziej. Istnieje wiele zamienników, które są zdrowsze i dostarczą Ci o wiele więcej wartości odżywczych.

Jeśli masz w zwyczaju słodzić herbatę białym cukrem to zacznij dodawać do niej miodu. Miód pomaga wzmocnić układ odpornościowy i ma korzystny wpływ na nasze zdrowie.

Zamiast jedzenia ciasteczek sięgnij po owoce. Zawierają one dużo witamin i minerałów, które zwiększą energię w ciągu dnia. Ponadto owoce zawierają antyoksydanty, które niszczą wolne rodniki z naszego organizmu.

5. Pij dużo wody

pij więcej wody naturalnej

Jeśli zastanawiasz się jak schudnąć na twarzy to powinnaś częściej pić naturalną wodę źródlaną. W upalne dni powinniśmy pić ją jeszcze częściej niż normalnie.

Woda pitna ma ważne znaczenie w kontekście zdrowia i lepszego samopoczucia. Stanowi ona około 70-75% powierzchni naszego ciała. Woda jest rozpuszczalnikiem dla większości związków chemicznych. Bez jedzenia jesteśmy w stanie przeżyć kilka tygodni. Bez wody nie jesteś w stanie przeżyć nawet tygodnia.

Woda pomaga zmniejszyć apetyt na jedzenie co jest szczególnie ważne dla osób, które chcą schudnąć. Niedawne badania przeprowadzone na starszych osobach wykazały, że wypicie wody do śniadania pomaga zmniejszyć spożycie kalorii o 13%. (3)

6. Włącz do diety więcej błonnika

błonnik na schudnięcie z twarzy

Podstawą wielu diet odchudzających jest błonnik, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Błonnik to inaczej zestaw substancji pochodzenia roślinnego nieulegających trawieniu.

W Twojej diecie powinno znaleźć się dużo błonnika, który zmniejsza uczucie sytości. Gdy dostarczasz go za mało to jest duża szansa, że w ciągu dnia będziesz odczuwała wilczy apetyt.

Produkty zawierające dużo błonnika

Błonnik jest podstawowym składnikiem wielu tabletek hamujących apetyt. Znajdziesz go również w produktach spożywczych takich jak:

  • Ryż brązowy
  • Pieczywo pełnoziarniste
  • Owsianka
  • Awokado
  • Jabłko
  • Banany

7. Poprawa wyglądu

wygląd zewnętrzny i dobry makijaż

Próbowałaś już wszystkiego i nadal uważasz, że Twoja twarz jest pulchna? W takim razie proponuje, żebyś spróbowała czegoś innego.

Na początku udaj się do dobrego fryzjera lub stylisty i zapytaj jaka fryzura będzie najbardziej do Ciebie pasowała. Jest bardzo możliwe, że Twoja obecna fryzura nie pasuje do Twojego kształtu głowy przez co masz wrażenie, że jesteś grubsza na twarzy.

Dla niektórych osób będzie to znaczne wyjście ze strefy komfortu, bo gdy mamy przez dłuższy czas tą samą fryzurę to ciężko jest to zmienić. Jeżeli zależy Ci na lepszym wyglądzie to niestety, ale ten krok jest wskazany.

Następną czynnością jaką powinnaś wykonać jest dobranie odpowiedniego makijażu. Tak jak w przypadku fryzury możliwe, że obecny makijaż, który robisz nie jest dostosowany do Twojego wyglądu. Najlepiej więc udać się do profesjonalnej makijażystki i zapytać się, jaki makijaż powinnaś dobrać, żeby Twoja twarz wyglądała na chudszą.

Uwierz mi, że taki mały zabieg potrafi dać zaskakujące rezultaty. Dobrze wykonany makijaż sprawi, że nie tylko Twoja twarz wyda się chudsza niż jest w rzeczywistości, ale też dzięki niemu będziesz wyglądać atrakcyjniej.

Czy odchudzanie na twarzy jest trudne?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bo wszystko zależy od Twojego wyglądu. Możliwe, że zostałaś genetycznie obdarzona grubszymi kościami policzkowymi, przez co masz wrażenie, że coś jest nie tak z Twoim wyglądem.

Innym powodem jest zła dieta i zbyt mało aktywności fizycznej. Jedzenie chipsów i chemicznie przetwarzanej żywności stymuluje odkładanie się zbędnej tkanki tłuszczowej na ciele (w tym również na twarzy). Zmiana nawyków żywieniowych i wyeliminowanie niezdrowych produktów spożywczych sprawi, że zaczniesz mieć bardziej smukłą sylwetkę i twarz.

Uprawianie sportów także Ci pomoże. Osiadły tryb życia i ciągła stagnacja powodują, że zaczynasz nabierać dodatkowych kilogramów, a jak wiadomo nie sprzyja to odchudzaniu twarzy. Dlatego proponuje, żeby zacząć uprawiać jakąś aktywność fizyczną np. jazdę na rowerze, bieganie lub siłownie. Sport nie tylko pozwala nam schudnąć, ale dzięki regularnemu ruchowi zaczniesz lepiej się czuć.

A jakie są Twoje metody na schudnięcie na twarzy? Napisz o tym w komentarzu i podziel się z innymi.

Oceń
Jestem wielką pasjonatką zdrowego stylu życia i dietetyki. Prywatnie lubię podróżować i poznawać ciekawe miejsca. W wolnej chwili czytam literaturę psychologiczną i popularnonaukową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here