8 domowych sposobów na odchudzanie

2

Szukasz domowych i konkretnych sposobów na odchudzenie swojego ciała? W internecie znajdziesz mnóstwo różnych porad oraz trików, dzięki którym zrzucisz zbędne kilogramy.

Problem jest jednak taki, że nie wszystkie z nich dają długofalowe efekty. Po niektórych z nich dojdziesz do wniosku, że powstał tzw. efekt jojo – czyli powrót do dawnej wagi.

Jeżeli nie lubisz się przemęczać na siłowni czy w klubie fitness to w tym artykule znajdziesz rozwiązanie!

Dlaczego rygorystyczne diety nie działają

Zapewne nie raz stosowałaś różne “cudowne” diety, które obiecywały zrzucenie kilogramów w szybkim tempie.

Niestety, ale muszę Cię zaskoczyć. Większość z nich nie przynosi długofalowych efektów.

Zbijając znacznie kalorie lub eliminując całkowicie niektóre produkty spożywcze Twój organizm staje się osłabiony, co oznacza, że nie ma wystarczającej energii, żeby normalnie funkcjonować każdego dnia.

domowe sposoby na odchudzanie

Zarówno kobiety i mężczyźni często po jakimś czasie wracają do dawnych nawyków żywieniowych co skutkuje tym, że przybierają kilka dodatkowych kilogramów więcej.

Liczenie kalorii jest dobre, ale dla osób, które w pewnych okresach swojego życia muszą wyglądać naprawdę dobrze.

Tyczy się to trenerów personalnych, sportowców przygotowujących się do zawodów, hostess oraz modelek, które muszą mieć odpowiednią sylwetkę, aby dobrze się prezentować.

Dla osób, które chcą utrzymywać wagę lub zrzucić kilka kilogramów jest inne rozwiązanie.

Domowe sposoby na odchudzanie

Czy to oznacza, żeby schudnąć trzeba wywrócić świat do góry nogami?

Nie trzeba! Największy problem w odchudzaniu wiążę się z niewłaściwymi przekonaniami oraz motywacją. Ludzie mają tendencję do prokrastynacji – a więc odkładania ważnych rzeczy na później.

Ile to razy postanowiłaś sobie, że w końcu zaczniesz biegać, chodzić do klubu fitness, aby wyglądać lepiej? Ile z tych planów udało Ci się zrealizować do końca?

odkładanie na później

Odpowiedz sobie szczerze na to pytanie. Założę się, że większość z nas nie potrafi wytrwać w jakimś postanowieniu przez dłuższy czas.

Co należy w takim razie zrobić?

Najłatwiej jest zastosować pewne domowe sposoby na odchudzanie, aby osiągnąć swój cel.

Poniżej znajdziesz 10 trików, dzięki którym cały proces odchudzania stanie się łatwiejszy:

  1. Domowe ćwiczenia

Nie każdy z nas lubi ćwiczyć. To jeden z najtrudniejszych sposobów do zastosowania w praktyce dlatego umieściłam go na pierwszym miejscu 🙂

Ćwiczenia wykonywane w domu to doskonały sposób na odchudzanie. Nie wymaga specjalistycznych maszyn ani urządzeń. Wymaga jednak samodyscypliny i motywacji.

Jeżeli posiadasz bieżnie elektryczną lub rower treningowy to ułatwisz sobie proces. Wystarczy regularność i stawianie sobie coraz to nowych celów.

Możesz też ćwiczyć bez maszyn. Doskonałym treningiem są ćwiczenia poprawiające wygląd brzucha. Znana trenerka fitness Mel B poleca 10 minutowy trening, dzięki któremu Twoja sylwetka będzie znacznie ładniejsza.

Polecam też zainteresować się jogą. Daje ona niesamowite rezultaty w postaci lepszego samopoczucia, kondycji oraz zrzucenia kilku kilogramów. Minus jest taki, że te ćwiczenia nie są wcale takie łatwe.

Wymagają dużej sprawności i elastyczności naszych mięśni. Dzięki podstawowym kursom jogi dostępnym w internecie możesz uprawiać ją w swoim domu. Świetne ćwiczenia dla początkujących znajdziesz na kanale Małgorzaty Mostowskiej:

Najważniejsze jest to, żeby nie forsować swojego organizmu. Kieruj się zasadą małych kroków. Gdy zaczniesz zbyt intensywnie trenować to szybko się zniechęcisz.

A stopniowe stawianie sobie nowych wyzwań pozwoli Ci przyzwyczaić się do wykonywanych ćwiczeń, dzięki czemu osiągniesz lepsze rezultaty.

2. Pij koktajle owocowe i warzywne

koktajle to świetny sposób na schudnięcie

Picie koktajli owocowych i warzywnych sprawi, że nie tylko zrzucisz zbędne kilogramy, ale też będziesz lepiej czuć się każdego dnia.

Przepisów na koktajle jest mnóstwo, więc z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Osobiście używam blendera lub sokowirówki i często wrzucam tam truskawki, maliny, jabłka lub ananasy.

Jeśli chodzi o warzywa to możesz spróbować z pomidorami, ogórkami, czy marchwią. Ważne jest to, żeby Ci smakowało!

Przykładowe przepisy na koktajle znajdziesz tutaj.

Picie soków ze świeżo wyciśniętych owoców lub warzyw każdego dnia gwarantuje Ci dodatkowy zastrzyk energii i lepsze samopoczucie (nie wspominając już o tym, że zaczniesz gubić kilogramy).

3. Suplementy wspomagające odchudzanie

suplementy diety na odchudzanie

Suplementy jako dodatek do diety jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą schudnąć. Polski rynek obfituje w dużą ilość suplementów, dlatego ciężko wybrać taki, który będzie idealny pod każdym względem.

W zależności od tego czego potrzebujesz możesz wybrać suplement w proszku, z którego będziesz robiła sobie herbatki, czy napoje np. z guarany.

Możesz także skorzystać z suplementu z owoców acai, w formie tabletek, które są przyjmowane doustnie.

Daje do dobry efekt w postaci szybszej utraty kilogramów i lepszego samopoczucia. Więcej informacji znajdziesz na stronie Acai Berry.

4. Jedzenie w różnych miejscach

jedzenie w różnych miejscach

Czy masz nawyk siedzenia i jedzenia tylko w jednym miejscu?

Jeśli tak to spróbuj zmienić miejsce, w którym jesz. Ludzie nawykowo są zaprogramowani do jedzenia przy stole lub na kanapie nie zważając na to, że nie są nawet świadomi tego ile jedzą.

Dzięki zmianie miejsca posiłku zaczniesz być bardziej świadoma tego co jesz. W praktyce oznacza to, że świadomie będziesz jeść znacznie mniej, dzięki większej koncentracji na posiłku.

Jeśli do tej pory jadłaś cały czas w salonie to spróbuj zjeść w kuchni. Przestaw krzesło lub stół, aby widzieć to co się dzieje za oknem. Gwarantuje, że taka zmiana wyjdzie Ci na zdrowie.

Lepszy smak jedzenia

Następnym razem, gdy zaczniesz jeść, to spróbuj zamknąć oczy. Delektuj się każdym kęsem i odczuciami płynącymi z jedzenia. Zwróć uwagę, że doznania są znacznie przyjemniejsze, niż gdybyś jadła spoglądając w ekran telewizora.

5. Pij wodę przed każdym posiłkiem

picie szklanki wody na schudnięcie

Niedawne badania przeprowadzone przez firmę Virginia Tech pokazały, że wypicie szklanki wody przed każdym posiłkiem skutkuje tym, że pochłoniemy mniejszą ilość jedzenia.

Jeszcze lepsze wyniki osiągały osoby, które wypijały dwie szklanki wody. Jednak myślę, że jedna szklanka niegazowanej wody zupełnie wystarczy i zmniejszy łaknienie na jedzenie.

Stosowanie tego domowego sposobu na odchudzanie pozwoli Ci szybciej pozbyć się niechcianych kilogramów.

6. Nie zapominaj o zjedzeniu śniadania

śniadanie naturalnym sposobem na odchudzanie

Wiele osób zapomina o pierwszym posiłku faszerując się jedynie dużą ilością kawy, która daje zastrzyk energii tylko na kilka godzin.

Zjedzenie pełnowartościowego śniadania sprawi, że zjemy znacznie mniej w porze obiadowej co pozwoli nam zgubić wiele kalorii.

Śniadanie powinno zawierać dużą ilość błonnika, który ustabilizuje metabolizm na kilka godzin. Doskonałym daniem będą płatki owsiane z owocami.

To przyjemny i zdrowy posiłek, dzięki któremu poczujemy się znacznie lepiej przez następnych kilka godzin.

7. Jedz z mniejszych talerzy

mniejsze talerze są lepsze do jedzenia posilków

Eksperyment przeprowadzony na Uniwersytecie Cornell udowodnił, że osoby które jadły z 9,5 i 12 calowego talerza były tak samo najedzone (pomimo tego, że osoby jedzące z większego talerza zjadły ok. 20% więcej).

Jaki wniosek płynie z tego badania?

Nakładanie porcji na 9,5 calowy talerz pozwoli oszukać umysł i sprawić, że będziemy mieć wrażenie, że zjedliśmy normalną porcję. Jest to doskonały i naturalny sposób na odchudzanie, który pomoże ograniczyć ilość spożywanych kalorii.

8. Jedz mniej a częściej

mniejsze ilości posiłków

Większość ludzi kultywuje stare nawyki, które przejęli z dzieciństwa. Mowa tutaj o dużych i sytych posiłkach, które jemy w ciągu dnia.

Możliwe, że zostałaś tak nauczona, że powinno jeść się tylko śniadanie, syty obiad i kolację. To jeden z tych starych zakorzenionych nawyków, który powinniśmy zmienić na nowy.

Jeśli zależy Ci na zrzuceniu wagi domowym sposobem to polecam rozkładać posiłki na mniejsze porcje.

Zamiast 3 dużych posiłków rozłóż je na 5 mniejszych. Dzięki temu poprawi się Twój metabolizm i nie obciążysz swojego żołądka.

Nowoczesne badania pokazują, że zwiększenie ilości posiłków jest również zalecane dla osób, które mają problem z cukrzycą.

Już po miesiącu wprowadzenia tej zasady w życie poczujesz znaczną różnicę.

O czym należy jeszcze pamiętać, aby szybko schudnąć?

Tak naprawdę to nie ma jednej zasady, dzięki której schudniesz w błyskawicznym tempie. Jednak jeśli zastosujesz powyższe rady w praktyce to na efekty w postaci zmniejszenia tkanki tłuszczowej nie będzie trzeba wcale długo czekać.

Dla kobiet, które próbują zrzucić zbędne kilogramy po ciąży, czy dla osób, które chcą uformować sylwetkę te rady mogą być niezwykle przydatne w kontekście odchudzania.

A jakie są Twoje domowe sposoby na odchudzanie? Napisz o tym pod spodem w komentarzu.

Wyszukiwane frazy

  • jaki jest domowy sposób na schudnięcie
  • naturalne sposoby na odchudzanie sylwetki
  • dieta i ćwiczenia szybkie schudnięcie
8 domowych sposobów na odchudzanie
5 (100%) 2 votes

2 KOMENTARZE

  1. Siedząc w domu trudno się odchudzać, a już szczególnie gdy wokoło tyle dobrego jedzonka 🙂 a to z rozkładaniem posiłków na większą ilość to w sumie ciekawy pomysł i muszę spróbować 🙂 dzięki!

  2. Ja jem zawsze w tym samym miejscu ze względu na to, że mam tam stół i telewizor. Ale z tą zmianą miejsca, w ktorym sie je to nie miałam zielonego pojecia. Mieszkam z mężem i córką i chyba nadszedł czas na małe przemeblowanie w mieszkaniu. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here