4 dobre witaminy na wzmocnienie organizmu

0

dobre witaminy na wzmocnienie organizmu

Czy wiesz, że istnieje kilka dobrych witamin wzmacniających organizm?

Jeśli często chorujesz, czujesz się osłabiona i nie masz na nic siły, to z pewnością nie dostarczasz odpowiednich składników do swojej diety.

W tym poradniku opowiem Ci o najskuteczniejszych witaminach i mikroelementach, które sprawią, że Twój organizm stanie się mocniejszy.

Zapraszam do czytania.

Dlaczego tak często chorujemy?

dlaczego chorujemy częstoPomyśl o jakimś ważnym wydarzeniu, które jutro nastąpi. Może to być np. rozmowa o prace, spotkanie z przyjaciółką lub wyjście na imprezę. Czujesz się szczęśliwa, bo w końcu będziesz mogła odprężyć się po ciężkim tygodniu pracy. Jednak wieczorem czujesz, że coś jest nie tak.

Boli Cię gardło, zaczynasz się pocić. Prawdopodobnie Twój organizm zaczyna bronić się przed przeziębieniem.

Jeżeli nic z tym nie zrobisz to będziesz musiała zrezygnować ze swoich planów.

Wyobraź sobie jeszcze gorszy scenariusz. Zaplanowałaś z wyprzedzeniem wyjazd do innego miasta lub za granicę. Uregulowałaś już wszystkie płatności związane z zakwaterowaniem i transportem. Aż tu nagle przed wyjazdem zaczynają pojawiać się pierwsze symptomy grypy.

Takie sytuacje pojawiają się w najmniej oczekiwanym momencie i sprawiają, że wszelkie plany trzeba przełożyć na inny termin.

Na szczęście istnieją naturalne sposoby na wzmocnienie organizmu, dzięki którym zminimalizujesz ryzyko choroby i przeziębienia!

Co osłabia nasz układ odpornościowy?

Istnieje kilka czynników, które wpływają na osłabienie organizmu. Najpopularniejsze z nich to:

  • Złe emocje towarzyszące nam przez dłuższy czas. Długotrwały stres i depresja prowadzą do osłabienia naszego organizmu sprawiając, że jesteśmy bardziej podatni na choroby.
  • Osłabienie i przemęczenie. Brak czasu na regenerację organizmu i ciągła praca nie sprzyjają odporności. Najlepiej znaleźć równowagę między tymi dwoma aspektami.
  • Zła dieta. Sposób w jaki odżywiamy się każdego dnia także ma wpływ na odporność organizmu. Śmieciowe jedzenie pozbawione wartości odżywczych ma zły wpływ na nasze zdrowie.
  • Niedobór witamin i minerałów. W diecie nie zawsze znajdziemy wystarczającą ilość witamin wzmacniających organizm. Czasem potrzebna jest dodatkowa suplementacja, żeby uzupełnić zapotrzebowanie.

Dobre witaminy na wzmocnienie organizmu dla kobiet i mężczyzn

Niezależnie od tego, w jakim jesteś wieku lub kondycji fizycznej Twój organizm potrzebuje dobrych witamin wzmacniających organizm.

Poniżej znajdziesz zestawienie niezbędnych składników, które zapewnią Ci lepsze samopoczucie, witalność oraz zwiększą odporność przed przeziębieniem i grypą.

Witamina C

witamina c na odporność

To najpopularniejsza witamina na świecie, która znajduje się niemal w każdym domu.

Witamina C inaczej jest inaczej nazywana kwasem askorbinowym. Jest wykorzystywana we współczesnej medycynie i kosmetyce. Jest silnym przeciwutleniaczem usuwającym wolne rodniki z naszego organizmu.

Popularna opinia głosi, że witamina C powinna być stosowana tylko wtedy, kiedy jesteśmy przeziębieni, bo dzięki niej choroba szybko ustąpi. Niestety, ale jest to jeden wielki mit.

Kwas askorbinowy nie wpływa na uśmierzenie bólu i nie skraca czasu choroby. To oznacza, że gdy się przeziębisz i zaczniesz brać tabletki z witaminą C to nie wyzdrowiejesz wcześniej.

Badania przeprowadzone w 2007 roku pokazały, że witamina C najlepiej działa na osoby prowadzące aktywny tryb życia. Przyjmowanie tej witaminy codziennie zmniejsza ryzyko przeziębienia nawet o 50%. (1)

Wniosek płynie z tego następujący: jeśli szukasz dobrych witamin na wzmocnienie organizmu, to kwas askorbinowy pomoże Ci uchronić się przed chorobami, ale tylko wtedy kiedy jesteś zdrowa.

Źródło witaminy C

Owoce cytrusowe, truskawki, natka pietruszki, czarna porzeczka, czerwona papryka, brokuły.

Witamina D3

witamina d3

Witamina D3 jest inaczej nazywana cholekalcyferolem i jest naturalną formą witaminy D.

Badania przeprowadzone nad działaniem witaminy D3 wykazały, że pomaga ona chronić nasz organizm przed przeziębieniem i grypą.

Odkryto też niezwykłą właściwość tej witaminy w kontekście wydłużania życia. Badania przeprowadzone na starszych kobietach pokazały, że regularne spożywanie witaminy D3 zmniejsza śmiertelność nawet o 6%.

We współczesnym społeczeństwie istnieje duży niedobór witaminy D3, dlatego warto dawkować ją regularnie, żeby mieć energię na cały dzień.

Źródło witaminy D3

Najlepszym źródłem tej witaminy jest przebywanie na słońcu. Nawet 20 minutowa ekspozycja skóry na promienie społeczne zwiększy ilość witaminy D3 w Twoim organizmie.

Cynk

cynk mikroelement

Cynk należy do grupy mikroelementów, które pełnią ważną rolę w naszym organizmie. Jego prawidłowa ilość pozytywnie wpływa na prostatę u mężczyzn, zwiększa libido oraz przyspiesza gojenie się ran. Odpowiednia ilość cynku w naszym organizmie zapobiega łamliwości paznokci.

Cynk to także ważny mikroelement, dzięki któremu wzmocnisz odporność organizmu. Ma właściwości przeciwzapalne i zwiększające energię.

Według Międzynarodowego Instytutu Zdrowia pastylki do ssania w formie cynku pomagają skrócić czas trwania przeziębienia, zwłaszcza jeśli zostaną zaaplikowane zaraz po wystąpieniu choroby. (2)

Źródło cynku

Pestki dyni, migdały, kasza gryczana, płatki owsiane, ostrygi wędzone.

Witamina E

witaminy w orzechach i migdałach

Witamina E jest silnym przeciwutleniaczem niszczącym wolne rodniki i chroniącym nasz organizm przed stresem oksydacyjnym. (3)

Witamina E bierze udział w dostarczaniu składników odżywczych do komórek wzmacniając układ krwionośny.

Jest niezbędna dla mężczyzn w celu prawidłowej produkcji nasienia. Niektóre badania sugerują, że witamina E pomaga w leczeniu otyłości.

Dostarczenie tej witaminy w diecie lub suplementacji pomaga skuteczniej uodpornić nasz organizm przed chorobami.

Źródło witaminy E

Pestki dyni, orzechy, szpinak, oleje roślinne, czerwona papryka, ryby.

Co jeszcze wzmacnia odporność?

Choroby i przeziębienie przychodzą do nas, jako nieproszeni goście w najmniej oczekiwanym momencie. Witaminy na wzmocnienie organizmu, o których przeczytałaś wcześniej zminimalizują ryzyko powstania infekcji.

Ostatnio popularnym trendem wpływającym na nasze zdrowie jest stosowanie naturalnych probiotyków. Działają one na każdy aspekt naszego życia. Mają wpływ na odporność organizmu, pomagają w odchudzaniu, zwiększają koncentrację i polepszają samopoczucie.

Pamiętaj także o wysypianiu się. Jeśli snu jest za mało to rośnie ryzyko przeziębienia. Nasz organizm został tak skonstruowany, że bez snu nie jesteśmy w stanie funkcjonować na najwyższych obrotach. Dlatego też jeśli za dużo pracujesz to znajdź czas na odpoczynek.

Suplement wzmacniający odporność

cistus plus na wzmocnienie odpornościWitaminy dostarczane w diecie nie zawsze są w stanie uchronić nasz organizm przed bakteriami i wirusami. Czasem potrzebna jest dodatkowa suplementacja, żeby uniknąć przeziębienia i zyskać więcej energii w ciągu dnia.

Jeżeli pomimo diety nadal chorujesz i nie masz na nic siły to z pewnością potrzebujesz kompleksowego suplementu, dzięki któremu dostarczysz niezbędnych witamin, które wzmocnią Twój organizm.

W tym celu powstały tabletki Cistus Plus zawierające unikalną mieszankę naturalnych składników.

Cistus Plus to receptura bazująca na wyciągu z czystka, który zapewnia większą odporność przed przeziębieniem i grypą, jednocześnie oczyszczając organizm ze wszystkich toksyn.

Oprócz wyciągu z czystka w składzie znajdziesz witaminę C, D3 oraz cynk – czyli wszystko co jest potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Cistus Plus to doskonałe rozwiązanie dla osób, które prowadzą aktywny tryb życia i żyją w ciągłym biegu. Regularna suplementacja sprawia, że ciało szybciej się regeneruje i zyskujesz więcej energii każdego dnia.

Polecam ten suplement dla osób, które chcą uzupełnić zapotrzebowanie witaminowe i cieszyć się lepszym zdrowiem!

Kliknij w poniższy przycisk, żeby dowiedzieć się więcej:

Przeczytaj o Cistus Plus

A czy Ty znasz dobre witaminy na wzmocnienie organizmu? A może stosujesz inne metody, dzięki którym nigdy nie chorujesz? Zapraszam do zostawienia komentarza poniżej.

Jestem wielką pasjonatką zdrowego stylu życia i dietetyki. Prywatnie lubię podróżować i poznawać ciekawe miejsca. W wolnej chwili czytam literaturę psychologiczną i popularnonaukową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here