Co jeść, żeby szybko schudnąć z brzucha?

0

Czy wiesz co jeść, żeby schudnąć z brzucha raz na zawsze? Dla każdej osoby, która próbuje zrzucić kilka kilogramów jest to jeden z najważniejszych tematów.

Jeśli nie wiesz, które dania są dla Ciebie szkodliwe to nie będziesz w stanie w szybszym tempie schudnąć. Dlatego w tym artykule dowiesz się jak powinna wyglądać prawidłowa dieta i jakie produkty spożywcze należy włączyć do swojego codziennego jadłospisu.

Zacznijmy od diety

Dlaczego jest tak, że większość diet zawodzi i na dłuższą metę nie przynosi żadnego efektu? Jest to spowodowane tym, że nasz organizm potrzebuje określonej ilości składników odżywczych, żeby normalnie funkcjonować.

Wszelkie diety polegające na liczeniu kalorii często zawodzą, ponieważ na dłuższą metę nie jesteśmy w stanie się głodzić. Nawet gdy schudniemy w ciągu miesiąca kilka kilogramów to później może nastąpić efekt jojo, który polega na tym, że wrócimy do naszej dawnej wagi.

co jeść żeby szybko schudnąć

Co w takim razie należy zrobić, aby szybko schudnąć z brzucha i pozbyć się tych niechcianych kilogramów?

Najskuteczniejszym sposobem jest zastosowanie metody małych kroków, która polega na zmianie naszych nawyków żywieniowych. Chodzi o to, żeby zamiast przechodzenia na diete polegającą na liczeniu kalorii wprowadzić do naszego menu zamienniki.

Mogą to być zdrowe produkty spożywcze oraz naturalne spalacze tłuszczu, które skutecznie redukują powstawanie tkanki tłuszczowej.

Generalnie zasada polega na tym, żeby stopniowo dodawać je do swojej diety i rezygnować z produktów szkodliwych dla naszego organizmu. Nie jest to wcale takie proste, gdy przez całe życie byliśmy na “diecie fast food’owej” lub codziennie jedliśmy tabliczkę czekolady.

Początki są zawsze trudne, jednak z czasem zauważysz, że te produkty, których do tej pory unikałaś staną się nieodłącznym elementem Twojej diety.

Co jeść żeby schudnąć z brzucha?

Istnieje wiele produktów spożywczych, które powinniśmy wdrożyć do swojego jadłospisu. Poniżej znajdziesz te, dzięki którym szybciej schudniesz z brzucha.

Owoce zawierające dużą ilość wody

owoce na szybkie schudnięcie

Wszelkie owoce w diecie są wskazane. A już w szczególności takie, które zawierają dużą ilość wody; takie jak arbuzy czy grejpfruty. Zjedzenie kawałka arbuza sprawi, że zaczniesz odczuwać większą sytość a co za tym idzie zmniejszysz apetyt na słodycze.

Jednak z takimi owocami nie należy przesadzać, ponieważ nadmiar nie jest wskazany.

Doskonale sprawdzą się też owoce, które zawierają dużo błonnika, sprawiającego że będziesz najedzona. Do takich owoców należą:

  • Banany – są dobrym źródłem witamin A, C i B6. Sprawdzają się świetnie jako jedzenie po treningu ze względu na wysoką ilość węglowodanów.
  • Maliny – obniżają ciśnienie krwi i chronią nasz układ odpornościowy. Są dobrym dodatkiem do różnych posiłków np. płatków owsianych.
  • Awokado – dostarczają potężną dawkę błonnika, dzięki czemu będziesz odczuwała uczucie sytości przez kilka następnych godzin. Są źródłem kwasu foliowego i magnezu.
  • Gruszki – zawierają dużo witaminy C chroniąc nasz organizm przed przeziębieniem i chorobami. Przyspieszają metabolizm, usprawniają perystaltykę jelit i sprawiają, że szybciej spalimy tkankę tłuszczową z brzucha.

Płatki owsiane

płatki owsiane na początek dnia

Są jednym z najlepszych źródeł białka oraz zestawu aminokwasów. Zawierają witaminy z grupy B.

Dzięki dużej ilości błonnika owies jest idealnym posiłkiem, dzięki którym możesz zahamować uczucie głodu.

Zjedzenie płatków owsianych sprawi, że dostarczysz do organizmu dużą dawkę węglowodanów co spowoduje, że będziesz mieć więcej energii przez resztę dnia.

Płatki owsiane mają niski indeks glikemiczny i najlepiej spożywać je w czasie śniadania z dodatkiem owoców lub orzechów.

Oliwa z oliwek

oliwa z oliwek

Jako dodatek oliwa z oliwek sprawdzi się w każdej kuchni. Dzięki wysokiej zawartości jednonienasyconych kwasów tłuszczowych zwiększa przemianę materii w organizmie.

Badania pokazują, że dzięki związkom fenolowym oliwa z oliwek doskonale działa na spalanie tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha i wspomaga odchudzanie.

Oliwa z oliwek może służyć jako dodatek do wszelkich sałatek i dietetycznych potraw.

Chude mięso

Jeśli nie jesteś wegetarianką lub weganką to zapewne zastanawiasz się czy powinnaś jeść mięso. Oczywiście, że tak.

Najlepiej jeść chude mięso takie jak pierś z kurczaka lub indyka. Warto też zwracać uwagę na jakość produktów mięsnych – najlepiej, żeby nie były faszerowane dodatkami oraz wspomagaczami. Ma to niekorzystny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej.

Unikaj też smażenia mięsa na tłustym oleju, ponieważ zwiększają one kaloryczność. Zamiast tego staraj się mięso gotować lub dodawać oliwę z oliwek.

Pieczywo razowe

pieczywo razowe

Modyfikując swoje nawyki żywieniowe warto dostarczać pieczywo razowe. Są to najczęściej wypiekane produkty z mąki razowej, które zawierają magnez, cynk, selen oraz dużą ilość błonnika, która jest potrzebna w odchudzaniu.

Produkty zbożowe nie posiadają tak dużej zawartości białka i cukrów prostych, jak białe pieczywo dlatego, gdy wdrożysz je do swojej diety zaczniesz mieć więcej energii każdego dnia.

Przykładowe produkty zbożowe:

  • Chleb typu graham
  • Chleb żytni razowy
  • Pumpernikiel

Warzywa wspomagające odchudzanie

warzywa jako element diety

W każdej diecie odchudzającej dominują nie tylko owoce, ale również warzywa, które zawierają cenne składniki odżywcze niezbędne do prawidłowej pracy organizmu.

U osób, które zastanawiają się co jeść, żeby szybciej schudnąć najlepsze będą warzywa o niskim indeksie glikemicznym. Należą do nich:

  • Papryka
  • Kapusta
  • Pomidory
  • Kalafior
  • Brokuły

Warto przetestować też ostre warzywa takie jak papryka chilli. Zawiera ona kapsaicynę, która ma właściwości przeciwnowotworowe. W badaniach przeprowadzonych w Danii i Korei Południowej odkryto, że kapsaicyna jest doskonałym dodatkiem zmniejszającym masę ciała.

Czego nie jeść, aby schudnąć

Skoro wiemy już jakie produkty należy częściej dodawać do swojej diety to pora zastanowić się nad tymi, których powinniśmy unikać lub ograniczyć do minimum.

Jeśli zależy Ci na szybkim schudnięciu w krótkim czasie to najlepiej ograniczyć:

  • Tłuste mięso – unikaj tłustego mięsa, które zawiera dużo kalorii. Jest to przede wszystkim baranina i wieprzowina. Wszelkie kebaby oraz hamburgery nie są wskazane.
  • Jogurty owocowe – zawierają duże ilości dodatków słodzących i są kaloryczne.
  • Napoje gazowane i alkohol – to sztuczne zapychacze, które negatywnie wpływają na pracę żołądka i metabolizm. U niektórych osób powodują wzdęcia.
  • Słodycze – prawie każdy lubi słodycze, jednak w odchudzaniu nie są naszym sprzymierzeńcem, dlatego najlepiej ograniczyć ich spożywanie.
  • Białe pieczywo – w przeciwieństwie do razowego pieczywa ta odmiana nie jest wskazana dla osób, które próbują schudnąć. Białe pieczywo zawiera amylopektynę A, które jest chemicznie modyfikowana i nie sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej i odchudzaniu.

Kilka cennych rad na koniec

Przechodząc już do końca tego artykułu warto, abyś przeczytała o kilku kluczowych zasadach, dzięki którym schudniesz szybciej niż kiedykolwiek.

  1. Ogranicz stołowanie się na mieście. Jak wiadomo jedzenie na mieście nie sprzyja odchudzaniu, gdyż potrawy, które są nam serwowane w popularnych restauracjach zawierają sól i cukier – a jak wiadomo nie sprzyjają one odchudzaniu.
  2. Jedz mniejsze posiłki. Najedzenie się do syta także nie jest metodą na szybkie schudnięcie. Najlepiej rozkładać posiłki na mniejsze porcje. Zamiast trzech sytych posiłków rozbij je na pięć mniejszych, które nie będą obciążać żołądka.
  3. Skup się na posiłku. Czy wiesz, że patrzenie w ekran telewizora lub monitora sprawi, że pochłoniesz znacznie więcej niż gdybyś jadła w całkowitym skupieniu. Miej ten fakt na uwadze przy spożywaniu posiłku.

Zastosowanie tych trzech punktów sprawi, że rozpoczęcie odchudzania stanie się łatwiejsze i szybsze.

Na początku wprowadzenie tych zasad może stanowić nie lada wyzwanie dla osoby, która od zawsze miała problemy z utrzymaniem zdrowych nawyków żywieniowych, lecz z czasem stanie się to zupełnie naturalne.

Napisz w komentarzu co pomaga Ci w codziennym odchudzaniu i jakie efekty dzięki temu osiągnęłaś.

Wyszukiwane frazy

  • co należy jeść aby schudnąć z brzucha i ud
  • co jeść przed treningiem, żeby schudnąć
  • czego nie jeść żeby wyglądać dobrze
Co jeść, żeby szybko schudnąć z brzucha?
Oceń

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here